FOLLOWER

12 Oktober 2009

Ada Apa Dengan Jawapan Itu?


Salam buat semua. Apa cerita hari ni? Semoga anda semua sihat wal afiat untuk meneruskan sisa-sisa kehidupan yang masih 'tersisa'.

Apa sebenarnya yang nak dikatakan pada entry kali ni ye? Hmmm... tu lah yang susah sikit nak bagi jawapan. Sebabnya....Ada Apa Dengan Jawapan. Adakah setiap soalan perlu ada jawapan.

Entry kali ni Aye buat hanya kerana Aye teringat suatu kisah... yang aye sendiri kurang pasti sama ada ia kisah sebenar atau atau tokok tambah di sebalik jawapan yang diberikan.
Ada satu kisah...
Seorang sahabat nih... baru mendirikan rumahtangga...tapi sayangnya terpaksa berjauhan dengan isterinya kerana .... tugas masing-masing. Tak semua orang bernasib baik... lepas berumahtangga boleh tinggal sekali... dan tak semua orang juga bernasib baik ... dapat pasangan hidup dari satu ofis (macam Aye dan beberapa orang sahabat Aye...adala...)
Sebagai seorang pekerja....
Seseorang itu ... pada dasarnya adalah bertanggungjawab ke atas kerjanya... tak kiralah dah berumahtangga atau belum... kerana setelah kita terima jawatan tu... bermakna kita perlu bersedia dengan apa juga arahan atau peraturan yang bakal dikeluarkan...(termasuk Aye juga!)
Memang satu perkara....
Seseorang itu .... memang takut dan tak suka bila lepas waktu pejabat normal (dari jam 8.00 - 5.00 petang)... terpaksa pula kena buat kerja lagi (lebih masa la tu..)
Sesekali terfikir ... bos ni... macam tak paham-paham ke waktu cuti... waktu untuk bersama keluarga... dah kena keje plak... hmmm mula la cari 'eksius' macam-macam...
Lantas dari itu juga .... perlu kita kembali pada mula-mula terima jawatan... memang susah nak jelaskan... sebabnya Aye pun kekadang terkena gak... tapi sekarang dah "alah bisa tegal biasa'.
Balik pada cerita asal... keluarga memang lah penting.... tapi kerja.... kalau dah tertangguh cam ne... tak kan nak bagi oranglain buat... kalau dah memang itu keje kita...
Apa lagi... PK 1212
~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...