FOLLOWER

1 Mei 2010

Kepala Terasa Berat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Kepala Terasa Berat


Kepala terasa berat
Tapi tanggungjawab masih banyak
Rasa hendak tersungkur
Bagaimana harus aku
Jadi orang yang berkualiti
Tapi tidak istiqomah

Ya Allah, padaMu ku serahkan segalanya, cukupkan bagiku agamaku
Tiada sesal bagiku jika itu yang terbaik untuk dunia dan akhiratku...





Terima kasih atau kesudian menjenguk dan merasai Kepala Terasa Berat

Belanja harta untuk diri dan keluarga

Assalamulaikum dan salam sejahtera,

Maksud Firman Allah S.W.T:

"Bandingan orang-orang yang membelanjakan harta mereka pada jalan Allah (mengeluarkan zakat) adalah seperti sebiji benih yang tumbuh lalu menerbitkan tujuh tangkai dan tiap-tiap tangkai mengandungi seratus biji.  Dan ingatlah, Allah melipat gandakan (pahala) bagi sesiapa yang dikehendakiNya dan Allah Maha Luas (rahmatNya) kurniaNya lagi meliputi ilmu pengetahuanNya"
Surah Al-Baqarah: 261
~~~~~~~~

Selamat hari Buruh aka Pekerja

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Sempena hari yang penuh sejarah ini
(macam hari ini dalam sejarah la plak)
Aye nak ucapkan selamat hari pekerja kepada seluruh rakyat Malaysia
tak kiralah kepada sesiapa saja
yang bekerja kat rumah (isteri dan pembantu rumah)
yang bekerja kat ofis (swasta dan kerajaan)
yang bekerja kat kebun dan ladang
yang bekerja kat kilang dan kedai
.... hatta yang bekerja bawah 'pokok anggur' sekalipun

apa juga yang kita lakukan adalah bekerja ... kan???
cuma yang membezakan kita adalah upah dan masa bekerja serta cara kita bekerja
kalau nak tebal 'wallet' kena kerja lebih
dan yang penting tingkatkan integriti dan kurangkan kontroversi

sudah-sudah lah minta duit kopi ke... duit teh ke ... duit apa-apa jer lah...
utamakan yang halal kerana itulah yang akan diberikan kepada keluarga kita

macam pak menteri pulak...hehehehe
bukan apa cuma sekadar ingat mengingati...sesama manusia, selaku rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan kesejahteraan....
~~~~~~~~~~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...