FOLLOWER

24 Ogos 2010

siapa yang berlagak dan sombong

Assalamualaikum dan salam Ramadan,

saja nak sembang-sembang jap
heeheh.. kita tentunya biasa jumpa orang yang sombong
tapi betul ke sombong
macam sesetengah artis atau sesetengah kawan2 kita...
dia akan cakap... saya tak sombong... hanya orang yang kenal jer yang tahu
kalo difikirkan balik... mungkin juga betulkan...
yer lah tak semua orang tu peramah...
kerana dia tak pandai bercakap atau kerana dia dalam 'moody'... dah dicop sebagai sombong atau berlagak.
mintak-minta tu kita tidak terdiri dari golong yang dibenci oleh Nabi S.A.W.

maksud hadis untuk ingatan diri sendiri:-

Sesungguhnya orang yang paling aku benci dan paling jauh dariku nanti di hari Kiamat ialah orang yang banyak omong, yang berlagak dalam berbicara, dan orang-orang yang sombong.

(HR Tirmidzi)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...