FOLLOWER

22 Oktober 2010

Akibat menunda - Proton Inspira atau Bajet 2011

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

nak buat catatan mengenai apa yer
tentang Proton Inspira atau tentang Bajet 2011?

Proton Inspira
Proton Inspira adalah nama baru bagi Proton Waja 2 yang diadaptasi dari Mitsubishi Lancer, dengan sedikit ubahsuai.  Sebenarnya aye tak berapa selesa jugak nak buat cerita tentang Proton Inspira, sebabnya memang bukan line aye nak buat cerita tentang automotive... saja nak menyibuk sebab orang sekarang dok sibuk cari maklumat tentang Proton Inspira.  Walau apa pun nak cerita sedikit tentang harga Proton Inspira yang dikatakan agak tinggi memandangkan ia adalah kereta 'Malaysia' walaupun bukanlah ciptaan Malaysia sepenuhnya.  Harganya mengikut CC (enjin) adalah seperti berikut; 1.8 Manual (RM79,999), 1.8 CVT Auto (RM87,000) dan 2.0 CVT Auto Premium (RM94,000).  Harap-harap tu bila dah keluar nanti jangan pulak terjumpa Proton Inspira kena tunda.  Jadi, kenalah pastikan bayar yang mana patut dan parking di tempat yang betul yer?

Bajet 2011
Baru dibentangkan oleh PM merangkap Menteri Kewangan pada 15 Oktober 2010 untuk bacaan kali pertama.  Macam2 isu berbangkit terutama tentang ketiadaan bonus untuk kakitangan awam.  Yang pastinya menurut pakar ekonomi negara bajet kali ini adalah bajet 1Malaysia... dan kata wakil beberapa parti politik pula ia merupakan bajet pilihanraya.  Mana tidaknya pada bulan November akan berlangsung 2 pilihanraya kecil.  Namun yang pasti pada setiap tahun pelbagai perancangan dan kajian dibuat untuk melaksanakan Bajet negara.  Semoga ekonomi negara bertambah kukuh dan negara bertambah maju dengan rakyatnya yang berbudi mulia.

~~~~~~~~~~~~
Menunda-nunda perbuatan baik adalah salah satu tentara diantara bala tentara Iblis yang telah berhasil membinasakan orang banyak.  (Abu al-Jald)

Warisan: sketsa sebuah janji dan cinta

Assalamualaikum,

tiada apa yang istimewa untuk dicatatkan pada hari ini, hanya lirik lagu ini yang dititipkan menjelang dan meniti saat-saat terakhir sepanjang di sini... sebuah memori panjang yang sukar diungkapkan dengan kata2.  Mungkin juga sedikit sebanyak lirik lagu ini memberi kesan dan erti bagi sepanjang hayat aye di sini...

Warisan
Nyanyian:  Allahyarham Sudirman Haji Arshad

Di sini lahirnya sebuah cinta
Yang murni abadi sejati
Di sini tersemai cita-cita
Bercambah menjadi warisan
  • Cinta yang lahir di sini bukan cinta biasa tetapi cinta sejati yang murni yang mana tersemat cita-cita dan hasrat untuk melihat anak bangsa membangun dan menjadi warisan yang amat bernilai.
Andai ku terbuang tak diterima
Andai ku disingkirkan
Kemana harusku bawakan
Kemana harusku semaikan cinta ini
  • Aku percaya andai hasratku tak diterima di sini, tak mengapa... kerana suatu masa cinta dan hasrat yang tersemai ini akan ku bawakan ke mana sahaja dan akan ku teruskan perjuangan ini...
Betapa Bertapak
Di bumi ini ku melangkah
Ke Utara Selatan Timur dan Barat
Ku jejaki
  • Di Bumi yang luas terbentang ini, di mana saja ku melangkah akan aku teruskan perjuangan dengan semangat yang kental untuk terus berdiri dan berbakti
Aku
Bukanlah seorang perwira
Gagah menjunjung senjata
Namun hati rela berjuang
Walau dengan cara sendiri
Demi cinta ini
  • Aku tahu aku tidak mampu memikul senjata mahupun memandu jet sukov (tak der lesen daaa...) namun aku yakin dengan keupayaan yang ada pada diriku aku mampu berjuang dengan caraku sendiri...demi cintaku pada bangsa ini
Ku ingin kotakan seribu janji
Sepanjang kedewasaan ini
Ku ingin sampaikan pesanan
Akulah penyambung warisan
  • Bagaimana harusku nyatakan hasratku ini, disepanjang kehidupan ini bahawa bukanlah hanya aku saja penyambung warisan...
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .

Pound Sterling in LG Award

Assalam,

Percaya atau tidak jika anda terima email yang berbunyi cam nih... (ada bunyi ehhh?)

Fantastic! You have been authorized to claim £700,000.00 POUNDS STERLING in LG Award. Send your CLAIM ID Mc/5291503Lg to (James Fletcher ESQ) by clicking on reply OR call +44-7045711167. This is to promote & encourage the use of LG PRODUCTS around the World.

.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
dah... jangan nak layan... pi buat kerja
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...