FOLLOWER

25 Oktober 2010

Menghitung Hari - Kris Dayanti



kat atas tu video yang dipinjam dari Youtube.com
berikut adalah liriknya...

Menghitung hari

Detik demi detik
Masa ku nanti apa kan ada
Jalan cerita kisah yang panjang
Menghitung hari...

Padamkan saja
Kobar asmaramu
Jika putik itu takkan ada
Yang aku minta tulus hatimu
Bukan puitis

*chorus*
Pergi saja cintamu pergi
Bilang saja pada semua
Biar semua tahu adanya
Diriku kini sendiri

Padamkan saja
Kobar asmaramu
Jika putik itu takkan ada
Yang aku minta tulus hatimu
Bukan puitis

eh eh lain pulak.... yang boleh pakei cuma tajuk nye aje...

Gunung Merapi: mungkinkah sejarah akan berulang?

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

sekadar perkongsian catatan sekitar peristiwa di daerah sekitar nusantara
ewahh... gaya bahasa ada la macam nak buat slang Indon.. tak menjadi pulak.

"Gunung Merapi adalah sebuah gunung berapi di Jawa Tengah, Indonesia. Ia merupakan gunung berapi yang paling aktif di Indonesia dan telah meletus sebanyak 68 kali semenjak 1548. Ia berdekatan dengan bandaraya Yogyakarta, dan banyak penduduk tinggal di hilir gunung berapi berkenaan, dengan perkampungan paling tinggi 1700 m di atas paras laut. Oleh kerana bahayanya kepada kawasan berpendudukan ini, ia telah dinamai sebagai satu Gunung Berapi Dekad ini".  Catatan ini adalah pinjaman dan untuk bacaan lanjut sila ke Wikipedia

nak pinjam dan dilontarkan juga di sini petikan dari Berita Harian Online mengenai cerita terkini tentang Gunung Merapi , antara petikannya:

"Magma dilihat ditolak ke paras atas berikutan tenaga seismos yang meningkat dan ia kira-kira hanya satu kilometer di bawah kawah. Paras amaran bahaya merah dikeluarkan pada jam 6 pagi tadi (waktu tempatan), menunjukkan letusan akan berlaku," kata pakar gunung berapi kerajaan, Surono, hari ini. - AFP

gambar diambil dari mr google.com


nak buat apa kalau dah mati kutu?

Assalam,

nak buat kalau dah mati kutu? heh, sesuka hati jer buat tajuk catatan.  ater apa nak buat dah memang itu yang keluar dan tertaip kat tajuk catatan untuk hari ini.  memang aye akui idea nak berkarya tak berapa nak keluar, walaupun ada orang (blogger) macam-macam boleh catat perihal kucing, rambut, jalan2, makan2, resepi, anak beranak, adik beradik, iklan kat tv, PFFM, enjin carian google, eh macam2 lagi lah.  yang menyebabkan mati kutu bukan apa sebab tak sempat nak fikir nak buat buat, nak tulis apa bercampur pulak dengan timbunan kerja dok fikir pasal kerja la pulak.  macam kerja dah terurus pulak...

dah banyak kali jugak kononnya nak merajuk tak nak buat catatan, tapi bila difikirkan balik buat apa merajuk, nak merajuk kat sape, tak der sapa nak pujuk, merajuklah lama manapun, yang rugi diri sendiri.

nak cerita bab merajuk pulak, asal nak merajuk sebab nuffnang dah lama tak top up kat BE, walhal hari2 buat catatan, dah 2 minggu jugaklah dok asyik BE yang tu jugak... fikir dulu.... tujuan asal buat blog bukan kerana nuffnang kan? dah buat blog baru jumpa nuffnang, mangga ads, churp churp dan macam2 lagi... dak gitu... tu la, buat apa merajuk? bukan depa tu yang rugi... tuan punya bloh jugak yang rugi, manakan tidak bila dah daftar dengan pengiklan kita tak buat kerja (tak buat catatan) mana nak datang alfulus... kan sendiri yang rugi...

tak susah nak buat catatan, catat jer apa yang terlintas kat minda, kalu minda separa sedar boleh tak?  jangan sampai catatan tu mengguris hati dan perasaan orang dah la, memang la blog ni kita yang punya dan ikut suka la apa kita nak catat tapi bila kita dah buat cerita dan catatan bukan ke kita nak orang lain baca juga.

nih satu lagi ... dah dapat 2 assignments dari churp-churp tapi belum berkesempatan nak siapkan... masih ada masa lagik..

sekian adanya.....

"Do you Polo enough?"
"Raise you hands, stop child abuse"

Apa tanda cinta

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Dalam istilah cinta dan mengharungi cinta terutama bagi remaja yang baru nak mengenal cinta.  Eh remaja ke yang baru kenal cinta.  Sebenarnya apa maksud cinta.  Maksud dan istilah cinta kadang-kadang sukar untuk dihuraikan.  Kerana ia adalah abstrak dan pengertian maksudnya terpulang kepada individu yang mengalaminya.

banyak yang nak dihuraikan tentang cinta, namun buat sementara itu apa kata kita layan hayati apa yang tertera dalam maksud mutiara cinta yang tercatat di bawah.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Diantara tanda kecintaan seorang hamba kepada Allah adalah banyak berdzikir (mengingat dan menyebut) nama-Nya, karena tidaklah Anda mencintai sesuatu melainkan Anda akan banyak mengingat dan menyebut-nyebut namanya.  (Ar Rabi' bin Anas)
~~~~~~~~~~~~~~~~


Insya Allah di lain masa dan kelapangan akan ada sambungan lagi mengenai cinta...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...