FOLLOWER

20 Disember 2010

Be part of the Invent Your Own iPad Application Contest and Win! (Preview)


ChurpChurp Social Share » Be part of the Invent Your Own iPad Application Contest and Win! (Preview)

Love applications, be it on a Smartphone or Tablet for gaming, informative or educational purposes?

Here's your chance to do so AND be rewarded for it! Use your creative juices to "invent" your own iPad application and you may be worth of winning a free 3g 64GB iPad each! There are 2 prizes up for grabs.

Here's how the 2 winners are chosen: -
1.  The best idea (both creatively and technologically feasible) -
2.  The most creative idea (Your idea may be well ahead of the technology that is available today but WOW us and you can still win a free iPad from Maxis.)

FIRST PRIZE : 1 x 3G 64GB Maxis iPad + WIFI Maxis Modem
SECOND PRIZE: 1 x 3G 32GB Maxis iPad + WIFI Maxis Modem Hurry up Churpers!

Contest ends on Friday, December 31, 2010!

ChurpChurp | Social Share » Check out what Berry you are today! (Preview)

ChurpChurp Social Share » Check out what Berry you are today! (Preview)

Jom jadi sempurna: Sempurnakah kita?

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Semua orang mahukan kesempurnaan dalam hidupnya terutama dalam setiap yang ada disekelilingnya dan yang ada kaitan dengan dirinya.  Tak kiralah apa juga situasi yang pastinya mesti sempurna... kerana sempurna di mata akan menampakkan sempurnanya hidup... betulkan?

Tetapi dalam mencari kesempurnaan dan mengharapkan kesempurnaan adakah disedari dan ketauhikah kita bahawa tak semua manusia itu sempurna. 

Keinginan yang tinggi untuk melihat dan mendapatkan kesempurnaan menjadikan hidup bertambah parah dan sakit... Sakit hati yang akhirnya menjadi barah...

Kita mahukan orang memberi yang terbaik kepada kita kerana pada kita itulah yang sempurna.  Tanpa disedari atau diselidiki adakah kita sudah cukup sempurna di mata orang itu?

Memang sukar untuk mencari kesempurnaan yang hakiki andai diri kita sendiri tidak sempurna seperti yang kita harapkan pada orang lain.

Namun tidak salah mencari kesempurnaan dan berusaha untuk menyempurnakan hidup dan diri sendiri setelah bersusah payah ....

Ada lagi... tentang sempurna?

.........
......
....
..
.

Kena kencing...kucing atau orang

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia,

Dalam hidup ini, dari kecil hinggalah sekarang semua orang biasa melakukannya, ada yang lawas dan tidak.  Yang tidak lawas tu eloklah cepat2 berubat.  Risau jugak kota2 ada penyakit lain seperti penyakit buah pinggang akibat daripada kencing kotor. 

Bagi ibu-ibu hamil, penyakit kencing kotor boleh membahayakan kandungan.  Maka apabila terdapat pergerakan luar biasa pada kandungan eloklah bersegera jumpa doktor untuk mendapatkan rawatan dan khidmat nasihat... kalau setakat jumpa kawan2 tak berbaloi.

Bagaimana pula nak mengatasi anak2 yang suka kencing malam (semasa tidur), habis basah tilam?  Ada sesiapa tahu?  Aye ada petua untuk diri sendiri lah kalau pembaca nak cuba boleh juga.  Caranya sebelum anak itu tidur, sapukan sedikit minyak angin (aye guna minyak 'naman choi chiwit', kalau nak guna minyak angin lain boleh juga seperti minyak kayu putih, minyak geliga) pada tapak kaki dan juga ari-ari...

Kalau dah kena kencing jugak, basuh lah... tilam nak basuh?... hmmm , gunalah febreeze...

itu kalau kena kencing manusia.  Kena kencing ni macam2 juga istilah, ada juga bawa maksud kena tipu... kes ni macam mana nak basuh... pandai2 lah bawa diri....

kalau kena kencing kucing pulak?.... hu... bau nya...

daripada merepek kat atas, apa kata kita layan pulak kata-kata nasihat berikut:

"Apa pendapat Anda bila ada seseorang yang pakaiannya terkena air kencing, lalu ia hendak mensucikannya dengan air kencing pula? Mungkinkah air kencing itu dapat mensucikannya? Tentu saja tidak! Kotoran tidak dapat disucikan kecuali dengan sesuatu yang suci. Begitu pula halnya keburukan yang pernah kita lakukan, tidak akan dapat terhapus kecuali dengan memperbanyak melakukan kebaikan".  (Sufyan ats-Tsauri)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...