FOLLOWER

25 Disember 2010

Jom tengok rumah di Puncak Iskandar

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia,

al kisah petang-petang ni, tak der ape nak sibuk sangat kat rumah kami sekeluarga (3 orang  jer) tengok rumah contoh di Puncak Iskandar. 

apa kata kita mulakan dengan ruang makan dan dapur, ruang ni menghadap ke kolam renang (di luar) dan ruang tamu di depan serta ke belakang ada 3 lagi bilik tidur
Sebahagian kolam renang yang boleh dilihat dari ruang makan keluarga.  Ada gambar kolam renang penuh kat situ juga tapi ... modelnya pulak tak bersedia untuk di 'interframe'.


Pemandangan yang lebih jelas dari counter bar di dapur menghadap sebahagian ruang tamu juga...

ruang tamu

tak sempat pula nak snap dalam bilik tidur, layan jer dulu gambar landscape di luar rumah tetapi masih dalam kawasan pagar
keluar tengok banglo sebelah... Banglo Areca Tropika

tengok dari luar jer bang? ...pintu dah kunci sebab masa lawatan dah tamat, tu lah lambat lagi.  Tak per esok datang awal sebelum jam 5.00 petang. Ok!

pandangan sisi kanan dari depan, luasnya agak boleh le muat 3 buah kereta termasuk exora.  kalau buat barbeque kat situ pun okeh, kawasannya memang luas bangat... hehehe
Masa untuk pulang... alif kata rumah kat belakang dia tu rumah hitam dan dia memang suka... nama sebenar rumah tu terlupa pulak... nanti tengok brochure baru dapat letak nama kat sini.  Oleh kerana tak dapat masuk banglo "oren" maka tak dapatlah nak snap gambar dalam banglo tu....


Kediaman eksklusif di Puncak Iskandar dengan kolam renang dalam kediaman (option)
MRCB Land Transforming Communities.
Sekian lah catatan ringkas mengenai rumah idaman di Puncak Seri Iskandar

Nasi lemak halba & susu kambing bermadu

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia,


Terlewat sikit buat entri ni, cerita tentang sarapan pagi tadi... nasi lemak halba bersama sambal tumis dan ikan kering cincang serta sayur campur dan minum bersama susu kambing bermadu.  Itu cerita tentang menu aye pagi tadi, famili lain menu yang sama juga cuma minum dengan teh dari Sabah (pemberian makcik Ann, jiran di Sungai Galah).  Nak tambah lagi... makan juga dengan karipap pusing segera keluaran Tok Ma dibeli dari Kedai Mesra Petronas Bandar Universiti.

Tetapi rasanya tak juga terlewat untuk keluarkan entri nih, sebab menu yang sama diulang sehingga makan tengahari, masak banyak ...

gambar susu kambing tak sempat nak upload kat sini.

Cerita bab nasi lemak ni, aye dapat idea lepas jumpa Mat Gebu semalam, terima kasih kerana bagi idea untuk menu hari ni... tapi resepi aye tak sama dengan resepi nasi lemak halba dari Mat Gebu...ada ubah suai sikit... apa?  biarlah rahsia, kalau diceritakan kat sini nanti termasuk pulak dalam kategori plagiat resepi orang... apa2 resepi dari Mat Gebu memang banyak membantu.  Kalau agak2 tak tau nak masak apa tengahari ni atau petang ni... jumpalah Mat Gebu. klik pada link nasi lemak halba kat atas...

Sekian.

Suara yang keras dari ibu?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat 1Malaysia dan 1Dunia,


Sebagai seorang anak, sejak dari kecil lagi kita diajar agar berlemah lembut ketika bercakap dengan ibu dan bapa atau juga dengan orang yang lebih tua dari kita.  Bukan itu sahaja bersopan dan berlemah lembut adalah budaya kita sebagai orang Melayu dan terutamanya orang Islam.

Andai pernah berkasar atau meninggi suara dengan ibu cepat-cepatlah minta maaf, supaya tak lama rasa tersinggung di hati ibu...

~~~~~~

~~hayati bait-bait berikut, semoga mendapat manfaat:-~~

"Diceritakan bahwa pernah suatu hari, Ibnu 'Aun al-Muzani dipanggil oleh ibunya, maka ia pun menjawabnya dengan suara yang lebih keras dari suara ibunya agar dapat didengar oleh sang ibu. Tak beberapa lama kemudian, Ibnu 'Aun tersadar atas apa yang baru saja ia lakukan. Ia pun menyesalinya dan segera memerdekakan dua orang budak yang ia miliki".

~~~~~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...