Sabtu, 25 Jun 2011

25 Jun 2011: Seminar Hidup Luar Biasa Bersama Dr. Azizan dan ...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Hari ini 25 Jun 2011, memang penuh semangat untuk berjumpa Dr. Azizan dan Afdlin Shauki maka dengan beraninya pagi-pagi telah merempit ke warung berdekatan beli kueh untuk anak-anak, nak masak tak sempat mana tidaknya si jari runcing tu awal pagi lagi dah bangun tak sempat nak goreng nasi.  Oleh kerana ayah mereka nak cepat pergi kerja... maka dengan semangat yang berkobar-kobar si ummi setelah mendapat izin daripada ayahnya setelah membeli kueh terus merempit pula ke lokasi menunggu seperti yang telah dijanjikan.

WAh!... akhirnya hasrat hati tercapai juga.  Sebelum bertolak ke Tropicana di Ipoh kami sempat dulu menikmati sarapan pagi .. roti canai banjir dan kopi radix... sejurus itu, kami terus meluncur laju ke Tropicana (sori tak ingat nama penuhnya)... ambil gambar pun tak sempat.

Sesampai kami ke sana (di Tropicana) ... palang letrik pulak rosak... nyaris lagi palang tu tak terkena kereta kalau tidak... nak saman ke?... tak yah bukannya kena teruk pun.  Cuma amat berharap pihak pengurusan dan keselamatan Tropicana lebih berhati-hati dan bersedia untuk menerima kunjungan tetamu yang ramai...mungkin dah biasa terima tetapi janganlah abaikan keselamatan pengunjung.

Okey! tamat cerita kat luar masuk ke car park di tingkat 3 dan terus ke level 6 ke lokasi Seminar Hidup Luar Biasa.  Memang luar biasa, sebabnya sebelum hadir ke seminar ni, mana pernah Ummi merempit pagi-pagi... memang tak pernah di buat.  Maka bertepatanlah dengan ucapan Dr. Azizan nak hidup luar biasa kita perlu membuat keputusan yang luar biasa.  Nak sambung sikit, kita perlu keluar dari kepompong hidup yang biasa-biasa... supaya kita tidak disamakan dengan 'biawak'.  SAYA MEMANG KAYA DAN BERJAYA!!!

Yes... motivasi untuk kerja lebih tekun dan tidak menjumudkan pemikiran.  Tak perlu takut dengan kejayaan orang.  Orang yang berjaya itu harus dijadikan sebagai kawan dan sahabat untuk kita berkongsi rahsia kejayaan.  Harus ingat tak semua orang yang berjaya itu kedekut.

Bateri notebook ni dah nak abishhh... so sambung lagi cerita-cerita menarik dari insan yang hidupnya memang luar biasa.

Difahamkan pada 29 - 31 Julai 2011 akan diadakan satu lagi siri yang menarik...

Sekian.  memang tak der gambar.... sedih kan?... sob sob sob

.

4 ulasan:

mamawana berkata...

Assalam,

Bestnya dpt hadir sessi motivasi Dr Azizan...

hamzah ian berkata...

letak gmbr skit.. hehe

yangbaik berkata...

to mamawana,

memang best sangat2...

yangbaik berkata...

to hamzah,

sori sangat2 memang takder gambar ntah nape la pula tak tergerak dek tangan ni nak bergambar... rasa rugi tu tetap ada...tapi tunggu lain peluang yer..