FOLLOWER

11 September 2011

Toyota Vellfire | Yang garang dan 'sporty'

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Agak lama juga mencari idea dan mengumpul jalan cerita mengenai kereta Toyota Vellfire.  Memang agak ketinggalan jugalah sebab Toyota Vellfire ini dikeluarkan sekitar tahun 2007 atau 2008 kalau tak silap jangkaan.  Kalau silap memang silaplah sebab aye baru jer nak buat cerita mengenai Toyota Vellfire ni pada tahun 2011, dah melepasi 3 tahun. 

Toyota Vellfire
sumber gambar ini dan gambar-gambar berikutnya
berkaitan Vellfire adalah dari paultan.org
Cerita aye pun taklah sangat tentang Vellfire ni, cuma sekadar menempel gambar yang dipinjam dan adalah ayat-ayat skema yang seperti biasa-biasa.  Entah bila nak jadi luar biasa ? Tunggulah!
Walau apapun pada aye, Vellfire ni... belum lah dapat dimiliki lagi.  Baru jadi impian untuk memiliki tetapi belum dalam genggaman... hahaha macam angan-angan Mat Jenin saja.  Tetapi berangan tak salahkan? Bukan kena bayar pun.

Toyota Vellfire memang nampak agak lebih aggresif dari MPV yang lain memandangkan bentuknya yang agak 'garang' namun ia kelihat 'sporty' juga dan memang menarik ditambah dengan warnanya yang memang antara tone warna dalam perhatian aye...



Toyota Vellfire
Kemasannya memang tak akan pernah kalah... jika mampu akan jadi kenyataan seperti pepatah Melayu "Alah membeli menang memakai".  Akan tiba jua...mampukah ia menjadi milikku... eh eh terbalik... boleh lah..


Toyota Vellfire
Pandangan dari sudut lain pula... fuyyyooo ... makan tidur dalam Vellfire saja..



Toyota Vellfire
Lihat pula kemasan dashboard.... walla... walau aye tak mampu memandu lagi dapat pegang dan duduk pun jadi lah.... mana nak cari showroom Toyota yang ada Vellfire?

~~~~~~~~~~
 Credit the picture to the Author
After dabbling for years in the IT industry, Paul Tan started this site initially as a general blog covering various topics of personal interest. He noticed readers were paying alot of attention particularly to the motoring stories. One thing led to another and passion has turned into full time unbiased coverage of the Malaysian and global automotive industry since 2005. Paul Tan is also the executive producer of the Driven motoring TV show on 8TV.

Sekian.


_/--\_
0     0    ..... ada rupa kereta tak?...ngeh ngeh ngeh...


>.<

2 ulasan:

  1. Teringin juga masih belum mampu nak beli

    BalasPadam
  2. Smart la keta ni, nak masukkan dalam senarai impian juga la :)

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...