FOLLOWER

14 Januari 2011

Kembali ke pangkal jalan

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Suatu masa jalan ini yang ditempuh
memang jalan ini yang dipilih
telah banyak lorong dilalui dan diselusuri
tersasar seketika
terpesona dek kerlipan neon
memancarkan cahaya dan lambaiannya yang menggoda

sesekali berpaling ke belakang
lorng yang ditinggal itu belum jauh lagi
cahaya itu telah kesamaran
namun cahaya di depan ... sinarnya itu sekali sukar dimengertikan
di depan itu... ku jumpa juga laluan sama yang pernah ku lalui dulu
laluan hikmah yang memberi bekal sepanjang jalan

ku syukuri nikmat yang diterima
ku redha dengan apa yang telah kuterima
semoga keredhaan itu memberi kekuatan kepadaku

"semoga kelam tabir hayat tersingkap sopan"

A Magnolia Sherbet A Day After A Period of Giving Birth

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia,

"A Magnolia Sherbet A Day After A Period of Giving Birth"... tajuknya memang mengancam tambahan lagi bila tengok gambar kat sebelah nie... memang menggugat iman ibu yang sedang dalam pantang.  Opss! dalam pantang boleh makan aiskrim ker?... Aye tak pernah cuba pulak.  Sepanjang pengalaman pantang bersalin melahirkan anak, dah 3 orang, 2 orang yang lepas memang tak pernah cuba2 walaupun teringin yang amat sangat...

Walau apa pun kelazatan dan keenakan rasa magnolia sherbet, akan aye simpan kelazatan rasanya sehingga cukup 44 hari atau 45 hari... kira 2 pertengahan bulan Februari 2011 okeh lah...sabar ni...jangan pulak dah habis...

Saja nak bercerita tentang aiskrim magnolia sherbet... heheheh biar korang pulak yang terliur macam aye gak... tapi korang tak per la... pass nih boleh lari pi cari kat mana2 kan... ops... nih kat sini aye sertakan senarai outlet yang ada magnolia sherbet... aye dapat senarai ni dari nuffnang... kalau ada apa2 perubahan oleh rujuk kat nuffnang yer.

Selected Outlet List - Klang Valley Various

1 Central Supermarket, Old Klang Road
2 Jaya Grocer, Empire Subang
3 Jaya Grocer, Jaya 33
4 Quick & Easy, Jln Bkt Bintang
5 Quick & Easy, Bintang Walk
6 Quick & Easy,Setiawangsa
7 Quick & Easy, Kelana Jaya
8 Quick & Easy, Brickfields
9 Sri Kota, Tmn Sentosa
10 Ampang Grocer, Ampang
11 Cybermart, Cyberjaya
12 Desaria Convenience Store, Puchong
13 KK Supersave, Jln Bkt Bintang
14 KK Mart (Bangsar & Hartamas)
15 Pasar Kecil Melawati, Melawati
16 Esso Bangsar, Jalan Maarof
17 FG Neo Mart, Cyberjaya
18 News & Convenience Deen, Ampang
19 Riana Green Condominium, Tropicana PJ
20 Tsukiji Trading, Jln Seputeh
21 Tip Top Smart, Palm Spring, Kota Damansara
22 Farmasi USJ, Subang
23 Checkers Hypermarket Group
24 Grand Union Supermaket ( Serdang )
25 Pasaraya Millenium Group ( Kajang and Puchong )
26 Pasaraya CH Group ( Tmn Medan, Sg.Way, Sunway, Sg.Long )
27 Village Grocer, Giza Mall, Kota Damansara (Mid Jan '11)
28 Village Grocer, Bangsar Village, Bangsar (Mid Jan '11)

Jusco Outlets
1 Jusco One Utama
2 Jusco Mid Valley (Mid January)
3 Jusco Bandar Puchong
4 Jusco Bandar Baru Klang
5 Jusco Bukit Tinggi
6 Jusco Taman Maluri
7 Jusco Tebrau City, Johor
8 Jusco Permas Jaya, Johor
9 Jusco Taman University, Johor
10 Jusco Ipoh Parade, Perak
11 Jusco Seremban 2, Negeri Sembilan

Petronas Kedai Mesra Outlets
1 Taman Tun Dr. Ismail
2 USJ 6, UEP Subang Jaya
3 USJ 20, UEP Subang Jaya
4 Kelana Jaya 1 SS3
5 BT 8, Jalan Ipoh
6 Damansara Jaya
7 MRR2 Kepong
8 Putra Heights
9 Cyberjaya
10 Bandar Baru Selayang
11 Ara Damansara
12 Bandar Baru Bangi - SEK 15
13 Lingkaran Karak
14 Sg. Besi -Puchong Bypass
15 Subang Bestari

Ada 4 perasa yang memang mencairkan dan menyejukkan segala kepanasan... Lychee, Mangosteen, Melon and Orange... sabar lagi nih....

Ingatkan aye untuk cari kat Jusco Ipoh....

cukup dulu... nak letak gambar aye makan ais krim nih... oh tidakkkkk!!!!!... tak boleh lagi... sebab belum rasa lagi...

layan jer dulu gambar2 kat atas tu...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...