FOLLOWER

2 Februari 2011

Bila malam menjelma

Salam, (kadang-kadang keliru dengan ucapan ini kerna ada yang menyatakan ia tidak bagus... malas nak panjangkan cerita... asalkan tidak meninggalkan dosa atau masih boleh guna... gunalah yer)



Saban hari bekerja, ada ketikanya kerja sampai malam

bila kerja siang, petang pulang rumah... istirehat bersama keluarga...

bila malam pula, menunggu anak2 tidur sambil menonton berita di TV3 atau TV1 atau juga TV9...

sambil sambil tu jika anak tak tidur lagi.... meh masak mee pulak... kita jamu makan ramai ramai sambil rebut rebut mangkuk dan sudu... lalu tertumpah... adushhh..... berderai lah pulak air mata si kecil...tak per.... meh pujuk2 diamlah ... jom sambung makan apa lagi yang ada....anak-anak akan lekas tidurnya jika keletihan di siangnya kerana penat berlari petang tadi...

tiba-tiba....
-
-
-
-
-
-
-
-
-

berapa banyak - daaaaa
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
tiba-tiba telefon berdering... kadang-kadang sms saja dan ada ketikanya deringan untuk berbual... ringtone ape?... lagu .... kelapa bali...nyanyian amuk... apa tajuk nyer?... hhehee

siapa yang telefon?
kawan lama....ajak minum dan sembang-sembang... soal bisnesssss atau soal orang lelaki lahhhh apa lagi....

lalu ditinggalkan anak-anak dan anak mak mertua nih... kat rumah terkedu...

tidurlah anak-anak tadi bersama anak mak mertua (pak mertua dah lama meninggal)....

jika anak dah tidur dulu... tak susah nak keluar

jika anak tak tidur lagi... macam macam soal jawab... macam rancangan bual bicara pulak...

selamat malam dan selamat tahun baru kepada warga Cina dan semoga dengan kedatangan tahun arnab ini bertambah lemah lembut lagi dalam soal bicara dan perbuatan...

apa yang merepek nih....

dah

Apa yang menarik untuk digambarkan

Selamat sejahtera 1Malaysia,

Hari ini kita dikejutkan... walaupun dah lama tau tetapi hari ini atau semalam kita dikejutkan dengan kebangkitan suara rakyat di Mesir.  Keberanian dalam perjuangan menghadapi kemelut kehidupan yang tidak menentu.  Untuk itu juga tiada ulasan lanjut dari aye yang tak berapa nak keluar idea nak menaip... ketukan jejari di keybord ni terasa seakan kematu... ntah ke mana hilangnya bait-bait ayat itu ?



Begitu juga gambaran perasaan kita... tidak semua yang ada dalam perasaan dapat digambarkan dengan kata2... sesekali gambaran yang terlukis hanya difahami oleh insan manusia itu atau adalagi insan lain yang pakar .... barangkali... namun ia jarang sekali tepat.

dah .... layan jer...

Tanda Cinta

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

sekadar berkongsi .... tanda cinta, boleh juga dijadikan bekalan untuk 14 Februari 2011.... erhhh hari ape yerk.... tak yah susah2... 


Diantara tanda kecintaan seorang hamba kepada Allah adalah banyak berdzikir (mengingat dan menyebut) nama-Nya, karena tidaklah Anda mencintai sesuatu melainkan Anda akan banyak mengingat dan menyebut-nyebut namanya.  (Ar Rabi' bin Anas)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...