FOLLOWER

24 Mac 2011

Mengapa hati ?

Selamat sejahtera,

(sumber gambar dengan kerjasama Mr. Google)

Luka di tangan nampak darahnya
luka di hati terpendam jiwa dan raga ... lalu hadapkan sepenuh jiwa dan raga ke hadrat Ilahi, memohon ketenangan dan kesejahteraan...

.

Monolog sebuah harapan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

sumber:  mr. google (rumah seni)
Izinkan aye bermonolog tentang harapan....

-  Dalam hidup ini kita sentiasa mengharap.  Mengharap pada diri sendiri, mengharap kepada orang lain, mengharap kepada keadaan, mengharap kepada masa, mengharap kepada alam dan suasana.

-  Ada kala kita keliru dengan harapan... mengapa sukar mengharap atau tiada harapan.

-  Sememangnya harapan itu andainya tidak terlaksana seperti yang diharapkan akan membuatkan kita kecewa... mengapa kecewa dengan harapan... andai diri sendiri tidak boleh diharap???

-  Kita mengharapkan kepada diri sendiri.  Andai diri tidak berjaya, kita akan hilang kepercayaaan kepada diri sendiri lantas menjadikan kita seperti hilang akal... tak mampu berfikir ... tak mampu mencari harapan baru???

-  Kita mengharap kepada orang lain pula bila kita tasa kita tak mampu laksanakan harapan kita itu.  Namun tahukah kita orang yang kita harapkan itu mampu laksanakan apa yang kita harapkan itu?  Disitu... kita patut teliti dan yakin dengan keupayaan orang lain.  Jika tidak, andainya tidak berjaya... adakah kita akan salahkan orang itu... atau salah kepada harapan kita... kita sukar menelah apa sebenarnya harapan orang dan harapan kita sendiri pun...

.....sekian dulu harapan yang belum selesai...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...