FOLLOWER

3 Mei 2011

Update cepat | PageRank dan Alexa dah menjunam

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Khabarnya (kabur jer) Alexa telah atau sedang mengemaskini traffic.  termasuk juga dalamnya adalah blog aye... Hm... hari ni menunjukkan kejatuhan mendadak traffik Alexa... adakah kerana aye tidak pernah menyiarkan berita tentang gossip artis Malaysia.  Nak buat cerita tentang gossip artis Malaysia memang bukan bakat aye... kalau gossip kat ofis boleh ler... (twink2)... Idak ehhh.... tak buat gossip, kalau bercerita cerita yang benar di sebalik setiap kisah... dan rasanya tak pernah dan tak akan pernah menyebut nama individu terbabit secara langsung (bukan siaran langsung).  Selalunya aye akan buat cerita yang berkaitan dengan kehidupan seharian dan kaitannya dengan kehidupan kita di "sana"... eeeiiii takut pulak... nanti terbabas pulak.



Sesiapapun yang singgah dan terbaca catatan ni pasti kehairanan (at least bukan macam rusa masuk hotel armada).  Ya lah mana tak hairannya kalau tak pernah buat cerita sensasi tentang fasha sandha atau tentang rozita che wan yang cun melecun (terutama setelah jadi duta produk Safi Rania... persis ratu gitu...) tetiba perasan nak meletup meledak macam Beautifulnara.com. Huh!  memang perasan habis... dah tu pula kalau buat cerita tentang berita semasa selalu jer terlewat dan terbabas... sesekali jer ikut time contohnya macam cerita tentang Piala Suzuki AF 2010.  cerita tentang blog jari runcing pun sekadar di pinggiran jer... nak tumpang glamer konon... last2 dah rasa macam lari dari landasan keretapi pulak...hehehe


Akhirnya Hidup Seorang Blogger yangbaik ni seperti terawang-awang seperti layang-layang terputus talinya kerna disambar dek petir dan halilintar... tu lah gambaran kejadian setelah kekeringan idea dan tak dapat nak update selalu.  Makanya Rank Aleza Kassim Alexa jatuh menjunam seperti bom yang terhempas ke banglo mewah... ...sedihnye....

Eh... walaupun blog picisan kena ambil tahu jugak tentang PR dan Alexa nih... kerana semua itu memberi sedikit inspirasi dan semangat untuk terus berjaya dalam dunia blogging.


sekian... selamat berblogging dengan penuh iltizam dan semangat jitu untuk kebaikan sejagat.

Antara kekuatan hati, badan dan usia

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Siapa yang kuat?
orang tua atau orang muda?
Pada zahirnya orang akan kata orang mudalah yang kuat
tetapi orang muda itu juga akan jadi tua
dan orang tua itu dahulunya juga pernah muda...

Terasa pulak diri ini dah tua....
beberapa hari lagi bertambah lagi nombor pada usia
tetapi ada apa pada nombor
bukan nombor ekor

ada apa pula pada usia?


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sesungguhnya Allah meletakkan kekuatan orang beriman di dalam hatinya, bukan pada anggota tubuhnya. Tidakkah Anda memperhatikan orang tua yang sudah lemah fisiknya tapi masih mampu berpuasa di siang yang sangat panas dan bangun di malam hari untuk melakukan shalat malam? Padahal banyak orang-orang yang masih muda lagi kuat fisiknya tidak sanggup untuk melaksanakannya.
(Syumaith)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...