FOLLOWER

6 Mei 2011

6 perkara penting baru sempurna

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Ada enam perkara, apabila dimiliki oleh seseorang maka telah sempurnalah keimanannya :

(1) memerangi musuh Allah dengan pedang,

(2) tetap menyempurnakan puasa walaupun di musim panas,

(3) tetap menyempurnakan wudhu walaupun di musim dingin,

(4) tetap bergegas menuju mesjid (untuk melaksanakan shalat berjama'ah) walaupun di saat mendung,

(5) meninggalkan perdebatan dan berbantah-bantahan walaupun ia tahu bahwa ia berada di pihak yang benar dan

(6) bersabar saat ditimpa musibah.


(Yahya bin Muadz)

6 Mei 2011 dapat kad ucapan istimewa | Perlu tayang ke tidak?

Assalamualaikum, selamat sejahtera dan Selamat Ulang Tahun Kelahiran kepada yang berkenaan,


Pagi-pagi buka e-mail... walahai... sukanya.  Terfikir jugak nak buat entry tentang kad ini...tetapi kot2 nanti dikatakan perasan...

Tapi dah habis fikir lah ni... masa rehat tengahari baru sempat nak karang.. tu pun malas jugak nak mengarang panjang lebar...

Jangan jeles yer... sesiapa yang kerja di UiTM pasti dapat kat macam ni...Kad ini aye yang punya.


Terima kasih Dato'
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...