FOLLOWER

17 Mei 2011

Teringin nak buat baik?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

gambar hiasan, sumber:  google

Anda teringin nak buat baik?  Buat lah! Jangan tangguh-tangguh lagi.  Paling senang sekali SENYUM. Senyum juga perbuatan baik.

Memang susah nak buat baik.  Kenapa susah, sebab tak semua orang suka kita buat baik.  Bila kita buat tak baik ramai orang suka sebab mereka suka melihat kejatuhan kita.  Bila kita buat baik mereka tak suka kerana mereka tak suka melihat kita baik...

layan jer la... nak buat macam mana lagi kalau dah memang sifat manusia begitu.  Kita dah lihat kan dalam drama, macam tulah sifat manusia di luar drama pun.


Berhati-hati

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


genyeh-genyeh mata, terjaga jap buat susu untuk anak
ingat nak tidur balik... tak jadi pulak... sebabnya......

ternampak laptop atas meja tak kemas lagi
on .... apa benda tu... dah lupa nama nya...

online sat...

takjadi lah nak sambung tidur balik neih....mengigau rupanya...


~~~~~~


gambar hiasan.....



Hati manusia itu ada tiga macam : (1) Hati laksana gunung yang tidak bisa disingkirkan oleh apa pun; (2) Hati laksana pohon kurma yang memiliki batang pohon yang kokoh tetapi angin membuatnya melambai-lambai; dan (3) Hati laksana laksana bulu yang condong bersama angin ke kanan dan ke kiri. (Sirri as-Saqthi)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...