FOLLOWER

8 Julai 2011

Saya Sayang Exora Saya

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Teringat suatu ketika, macam biasa yangbaik suka buat ayat tergantung kan?...
Iklan Exora selalu bermain dan berlegar di blog nih... eh macam ada kena mengena pulak.

Tak berapa lama kemudian, Exora buat lah anouncement untuk uji pandu... dan dapat jemputan dri bor eyriqazz.com... eh eh jemputan tu melalui facebook dan terbuka kepada semua yang berminat la kot... Memang nak pergi sangat, tapi apa kan daya memang tak boleh sebab urusan kerja walaupun ujipandu Exora tu adalah pada hari Sabtu.... huhuhuuu  tu yang sedih.... tu

Ha... sesiapa yang tahu, memang akan terasa pelik kan?... sebab buat apa nak pergi ujipandu lagi kalau dah ada... Sesaja jer nak meramaikan majlis dan nak merasa memandu ramai-ramai macam konvoi pulak... hehehe... sajaaa

By The Way... saya memang sayang dengan Exora saya... kerana selain daripada menjadi kenyataan memilik kereta besar, ia juga adalah hasil titik peluh kerja dan rezeki untuk anak-anak juga. Ha! tulah sesiapa yang nak merasa pakai kereta besar kena lah ada anak ramai ... betul tak... Macam Bro Eyriqazz anak baru satu jer, kenalah tambah lagi 2 ker... baru sesuai kan?... Tapi bila dah dapat ujipandu tentu teruja sangat kan.

Sebab yang kedua mengapa saya sayang dengan Exora saya adalah kerana ini
...
dah lama dah bertapak kat Buffered Earnings Nuffnang.  Semoga berterusan dan akan terus lagi bertapak dan kalau boleh mem'banglo' kat sini ehhhh... Ye lah... kalau sekadar bertapak itu untuk khemah jer... dan dah tentu sekejap... tapi khemah ni dah bertapak lama... so untuk lebih lama lagi kena lah buat banglo... macam Banglo kat Puncak Iskandar di Bandar Seri Iskandar... Aye suka sangat...

Selain dari itu, Proton Persona pun sesuai juga dijadikan sebagai kereta kedua kan?

Hmmm.... merapu jer la...

Sekarang nih dok sibuk blogger cari SEO pasal bulan Ramadhan dan Hari Raya... tak pun pasal perhimpunan bersih pada 9 Julai 2011.  Oppss.. bercakap pasal perhimpunan bersih tu... harap-harap nama aye taklah termasuk dalam senarai 91 individu yang dilarang masuk ke KL.  Lagi pun apa nak buat kat KL tu esok... kat sini jer pun tak terlayan dengan segala kerenah dan mehnahnya yang macam ragam...

Ha... cakap pasal Exora semula... boring kan?... lantak aaahhh...

Gambar Exora aye?... hehehe... belum tangkap lagi... dan tak der lagi... nanti aye capture dan boleh kongsi kat mana-mana cerita yang akan datang kan?

Sementara itu, inilah gambar sebenar Exora... hadiah daripada Nuffnang... terima kasih nuff...
untuk ketahui lebih lanjut mengenai Exora.... klik SINI


Okeh nak berehat jap... dah penat lari ke sana ke mari...

Tanda-tanda kebinasaan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,



Kita selalu cakap dan bising sana-sini
Dan... kita juga selalu dengar oranglain berkata-kata...
Habis lah... kerja tak siap... lantak... bos marah... habis lingkup le korang...
ketika itu kita rasa low sangat mood dan semangat ... rasa macam rendah diri sangatlah...

Cer hayati bait-bait ayat di bawah nih....

baca dulu....

Lima tanda dari tanda-tanda kebinasaan seseorang : (1) kerasnya hati, (2) bekunya air mata untuk menangis karena takut kepada Allah, (3) sedikitnya rasa malu, (4) besarnya kecintaan kepada dunia dan (5) panjangnya angan-angan.  (al-Fudhail bin 'Iyadh)

...So
Adakah kita ada tanda-tanda yang tersebut di atas?

Tak der kan?

So... maknanya kita belum lagi lingkup....
Bertenang lah... kalau kerja tak dapat nak siap buat salah kita...
Tapi kalau kerja tu siap... kita lah yang terbaik!!!Walaupun orang tak sebut nama kita...
Yang disebut adalah.... pikirlah sendiri...

Ini adalah idea merapu... nak kerja dateline baru....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...