FOLLOWER

9 Julai 2011

Pulih kembali Semangat Yang Hilang

Selamat sejahtera,

Lirik Lagu Semangat Yang Hilang, nyanyian XPDC


Tidak engkau seorang
Juang hingga titisan
Rempuh tak berharapan

Nanti aku di sana
Di ufuk pemikiran
Lalu menghayatinya

Kita laksanakan
Mata hati yang damai
Di sana kejujuran

Semarak impian segunung harap dipulang
Usahlah diragukan keupayaan sendiri
Hati yang membara mengikutkan kata-kata
Jawapannya di sini
Semangat kita yang hilang
Oh kita cari pulang

Malu bertanya kawan
Sesat cari jalan pulang
Biar ia berkesan
Di lubuk hati terbenam

~~~~~~~~~~
Moral of the song and the story: 
It is okay to talk to the wall if your friend's don't want to listen what are you talking about...

yeee..... haaaaa

Segmen: AKTIVITIKU DI RUMAH

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Hajat hati nak BERSIHkan laman rumah dan cuci EXORA hari ini.  Tapi apakan daya, hujan!!!! rugi wooo kalau basuh keter... nanti tak pasal2 membazir air pulak.
Okey, oleh kerana perancangan tak menjadi so... ubah kepada pelan ke dua iaitu aktiviti 5S dengan anak2... Meh susun mainan dalam bakul nie... dah bersepah sangat sangat...




Kebetulan pulak tadi... Mak Dara Terdiva buat segmen aktiviti di rumah... apa lagi layan lah gambar-gambar aktiviti di rumah aye pulak yer..


Nak Join klik SINI

Sekian adanya.... aktivitiku di rumah untuk hari ini... hehehe

Ilmu yang menjadi beban

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Ada ilmu yang menjadi beban

Ilmu apa yang menjadi beban... cuba fikirkan?

Selian dari ilmu hitam atau ilmu ajaran sesat yang menyesatkan....




Ilmu itu dipelajari untuk diamalkan, sebagaimana sebuah amal dilakukan untuk dapat menyelamatkan. Karena itu, apabila amal yang dilakukan lebih sedikit dari ilmu yang didapatkan, maka sesungguhnya ilmu itu telah menjadi beban bagi pemiliknya.  (Seorang ahli hikmah)

9 Julai 2011 | Aktiviti Bersih halaman rumah dan Exora bersama keluarga

Assalamualaikum dan selamat sejahter,




Entahlah... tiba-tiba rasa nak buat catatan pasal aktiviti pembersihan rumah pulak.  Macam lah sebelum ni tak pernah bersihkan rumah atau tak pernah basuh Exora. 

Okeylah ini sebenarnya baru perancangan aktiviti hujung minggu, kebetulan umi dengan ayahnya tak kena kerja so, nak ajak alif, diena dan inas... eh inas mana boleh... basuh kereta... agak-agak menjadi tak?  Jangan-jangan nanti depa yang dok main air... jenuh pulak nak bersihkan badan...

Okeh kalau jadi aktiviti seperti yang telah dirancang... aye letak picture kat sini eh..

sekian, selamat membersihkan rumah dan kawasan sekitar...

Bersih itu sebahagian daripada Iman!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...