FOLLOWER

17 Julai 2011

Sebelum tidur, Semasa tidur dan Bangun Tidur

Assalamualaikum  dan selamat sejahtea,


Sebelum tidur, update blog dan kemaskini design blog ke apa yang patut... sambil balas kunjungan blogger yang telah memberi komen. eheheh itu untuk dunia jer... Tetapi untuk kesejahteraan hidup dunia dan akhir untuk mengumpul pahala dan bukan bala.. bacalah doa tidur dan maafkan lah semua orang yang pernah membuat salah dengan kita dengan harapan orang itu juga akan memaafkan segala kesalahan kita yang sengaja atau tidak serta tidurlah dengan mengiring lambung kanan di bawah.

Semasa tidur, anda pasti bermimpi.  Andai anda bermimpi perkara yang buruk atau tak elok dan kemudian terjaga... Istighfarlah 3 kali dan baca ta'wuz (Auzubillah...) sambil membuat isyarat ludah ke kiri sebanyak 3 kali... jangan ludah betul kot-kot tempias kat orang sebelah mengamuk pula... kan tambah bala pulak...

Bangun tidur, baca doa bangun tidur,... dan cuba tuliskan dalam diari apa yang anda mimpikan malam tadi....
oooopppssss bateri nak habis.... sambung lagi bila ingat...   

Blogger pilihan | Ikutan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Hari ahad ni, kan tak kerja.  PR pun dah balik dari bercuti, so ambil peluang untuk update blog sambil jalan2 dan terjah blog yang telah singgah bagi 'pandangan menarik' kat sini. 

Cakap banyak ... eh Tulis banyak tak mau lah... nanti tak larat pulak nak baca kan...

So... inilah hasil perjalanan hari ini.



jom ikut-ikutan.... yokkk

Banyakkan doa

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,




Amalan yang dapat mendekatkanmu kepada Allah adalah Anda memperbanyak doa (meminta dan memohon) kepada-Nya. Adapun amalan yang dapat mendekatkanmu kepada sesama manusia adalah Anda meninggalkan meminta-minta kepada mereka.
(Abu Bakar al-Warraq)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...