FOLLOWER

18 Julai 2011

Hello!!! Salah nombor ker?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Semenjak dua menjak ni dok asyik terima salah sms dari orang yang tak dikenali.  Jenuh jugak lah tangan ni dok memadam mesej tu... namun nak reply balik... Sorry naik lorry, makan kari kena gari. Boleh???

Mesej pertama:
From:  +6013........25 (nak nombor penuh?... tak yah... sapa2 yang hantar tu dia jer lah yang layak tahu, dia dah bagi kat orang yang salah... okey!)

Pesanannya bertulis begini:  RM0.00. Helo sayang, esok sudah nak bertolak, saya telah tinggal mesej bergambar untuk kamu (18+).
---> apa nih???? gila punya kerja... dok perabih bajet untuk sms jer... nih dah tentu kerja bulk sms kan?

ada lagi yang bestnya siap bagi nombor untuk call ... memang gila babas betul... marah sangat2 nih..

bukan sekali dua dpt mesej cam tu...

agak kalu dapat lagi sekali nak report kat Suruhanjaya Telekomunikasi... biar depa siasat.

*

Berkatalah yang baik-baik

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,



Barangsiapa baik perkataannya namun buruk amalnya, maka Allah akan menolak perkataannya. Namun, barangsiapa baik perkataannya dan baik pula amalnya, maka amalnya itu akan mengangkat derajatnya (di sisi Allah). Hal itu karena Allah Subhaanahu Wata'ala berfirman: …Kepada-Nya perkataan yang baik dan amal shalih akan diangkat… (QS. Faathir: 10)
(Salah seorang ahli hikmah)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...