FOLLOWER

23 Julai 2011

Nilai yang sama

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

(gambar hiasan:  hidangan nasi lemak syarat wajib setiap kali mesyuarat atau perjumpaan)

Nilai yang sama.  Gambar di atas bukanlah gambaran bagi pemandangan di Nilai 3 Negeri Sembilan atau mana-mana nilai yang lain.  Ini adalah kerana Nilai 3 di Negeri Sembilan selalunya digambarkan dengan kain pasang yang cantik dan murah serta bermacam ragam lagi.  Aye nak cerita banyak tentang Nilai 3 bukanlah pandai sangat sebabnya tak pernah sampai lagi ke sana.  Kalau setakat Seremban atau Port Dickson pernahlah sampai, tapi itu dah lama dulu hampir-hampir 5 tahun atau lebih.

Tapi, apa kaitan pula Nilai 3 dengan dengan nilai yang sama, tajuk catatan nih?

Jawapannya: TIADA KAITAN LANGSUNG.  tak kiralah secara ulangan atau siaran tergendala.  huhuhuu... merapu kan.

Sebenarnya, tadi baru lepas belek-belek kain pasang yang lama tak terusik.  Ingat nak potong buat baju anak-anak tapi mood tak mai lagi. Takut pulak nanti rosak kain.  So, simpan semula dalam beg plastik dan masuk bakul.  Rasa-rasanya nak beli ajer kot... nak hantar kedai atai tailor mungkin dah tak terima.  Cari lah dulu kat mana-mana. 

Nak cari gambar-gambar kain yang bergantungan kat deretan kedai.  Esok pi jalan-jalan kat pasaraya Sakan ke tak pun pi Arked Man kat Teluk Intan, tangkap gambar kain yang bergantungan... cantik jugak... boleh buat koleksi.

Simpan gambar untuk diri sendiri  jer...

*.*

Nak cari apa lagi

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,



Nak cari apa lagi?  Ingat tadi nak buat Wordless Saturday... ada ker? Mana ada, kalau ada setiap hari pun jadi wordless... apa citer...

cer citer cer citer... kome cari apa nak baut dengan 'benda' yang kome cari tu...

yang banyaknya ... suka cari alasan..
.
.
.
.
.
~
di sebalik yang baik .... terselindung seribu makna


macam-macam

*.*
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...