FOLLOWER

25 Ogos 2011

Kenapa lari tajuk pula

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Ada apa dengan tajuk cerita kalau isinya kosong dan tak sama lansung isi cerita dengan tajuk cerita. 

Ada orang (atau blogger la kot) tanya kenapa tajuk cerita awak tak sama dengan isi cerita awak?  Nak jawab ke tidak... malas la nak jawab.  Kalau diam jer boleh tak? sebab aye tak tau nak jawab apa, tapi bila diam nanti orang kata diam tanda setuju ... pulak... dah ... okey nak jawab macam nie pulak... 'biarlah rahsia'... he eh lee...

Ada orang (atau blogger lagi) tanya apasal blog awak ni ceritanya macam tak masuk akal, pengunjung pun tak banyak mana pass tu perasan pulak ala-ala top blogger la konon..  Top ker?  Idak eh... cuma tajuk tu untuk jadi top blogger bukan lah perasan top ... tak top setara mana pun... picisan jer...

Bab cerita tak masuk akal tu ... payah sikit ... sebab aye tak pernah dan tak akan pernah buat cerita pasal fasya sandha mandi berkemban, atau cerita pasal khidmat sexs di kampar.  Ada juga cari pasal jubah raya aida radzwil..... tapi apasal ada orang cari benda-benda tu singgah kat sini... itu lagi tak masuk akal... apa-apa aje lah ...

Bulan Ramadhan yang suci murni ni... kalau dah gersang sangat tak der idea dan dah kering kontang baik duduk diam-diam baca buku agama ker atau paling tidak bacalah buku Bila Pintu Hati Terbuka... lagi bagus kalau dapat bertadarus khatam terus.

Sudah-sudahlah ...

*-*

Duit Raya, Baju Raya dan Kueh Raya

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Hari Raya memang sinonim dengan duit Duit Raya. 
Lagi meriah hari raya dengan adanya baju raya, kueh raya dan duit raya. 
Cuma satu jangan dilupakan segelintir insan yang hidupnya tidak meriah walaupun dikelilingi kemeriahan dan gelak tawa di hari raya. 
Ingatlah pada yang kurang bernasib baik. 

Ingatan ini bukannya untuk sapa-sapa tetapi untuk diri sendiri juga agar tidak alpa dan leka dengan segala kemeriahan yang ada.

Selamat Hari Raya Eidul Fitri.  Mohon maaf zahir dan batin andai ada terkasar bahasa dan tersinggung perasaan sepanjang berblogging tahun ini


Tiada kad raya atau duit raya
 Jika berkesempatan boleh sertai GA Pertama:  Bila Pintu Hati Terbuka
Di situ ada hadiah menunggu.

Sekian.

*-*

Tips selepas berus gigi | Pelik eh?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Pernah baca cerita tentang ubat gigi?  Kalau belum pi baca dulu kemudian baru datang semula ke sini untuk baca tips ini pula, bagaimana untuk mengelak muntah semasa atau selepas berus gigi. 
 
Bunyi macam pelik tetapi boleh cuba kalau nak cuba seandainya anda memang mempunyai komplikasi selalu muntah terutama selepas berus gigi... memang tak suka kan? Sebab mengganggu jiran tetangga bukan sahaja sebelah rumah tetapi jiran di belakang juga.

Sungguh! tidak semua orang mengalami komplikasi yang sama iaitu muntah.  Tetapi bagi ibu-ibu yang hamil memang tidak dapat dielakkan.  Dah nak buat macam mana lagi tiap kali hamil jer kalau berus gigi pasti nak muntah... ada rasa macam geli kan. 

Tips ini mungkin dapat membantu sedikit untuk mengurangkan rasa geli dan muntah.  Jika tidak berjaya bukanlah salah tips ini tetapi ia bergantung kepada tahap pengguna dan keserasian. 

Okey2 kaedahnya begini, selepas berus gigi jangan terus berkumur tetapi basuh dan bersihkan dahulu berus gigi.  Bila berus gigi dah bersih barulah berkumur perlahan-lahan. Dan jika boleh elakkan berkumur sambil mendongakkan kepala.  Bila dah selesai akhir sekali baru berkumur sambil dongakkan kepala.  Itu saja.

Sekian adanya.  Selamat mencuba... terima kasih.


*=*
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...