FOLLOWER

5 Oktober 2011

Kisah wanita dan 10 perkara

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Wanita dan kisah hidupnya sering dikaitkan dengan banyak perkara, namun apa yang ingin dikongsikan di sini adalah berkaitan 10 perkara yang sering dicari iaitu wanita dan Ramadhan, kesuburan, lelaki, kerjaya, kesihatan, syurga, pekerjaan, ekonomi, komputer dan neraka.  Perkara-perkara ini sering ditemui dalam pencarian bersama mr google.

Graf hasil carian wanita dan 10 perkara (boleh dibesarkan dengan klik pada gambar)

Daripada graf berkenaan, adakah ia menggambarkan apa-apa situasi berkaitan kisah kehidupan wanita?  Contohnya lihatnya wanita dan kesihatan ianya adalah 'zero' atau 0%. Adakah kerana wanita tidak memberi perhatian atau tidak mengambil berat kesihatannya.

Sebaliknya jika dilihat kepada Wanita dan Pekerjaan dan Wanita dan Komputer, ianya menyumbang sebanyak 22%.  Adakah ia cukup kuat memberi makna bahawa wanita itu sudah mahir dengan komputer dan banyak terlibat dalam pekerjaan.  Wanita dan pekerjaan sebenarnya mempunyai konflik berkaitan dengan peranan wanita sebagai isteri dan juga sebagai pekerja. 

Namun wanita juga masih menguasai ekonomi sehingga memungkinkan wujudnya Dasar Wanita Negara.

Dan pada hakikatnya wanita dan lelaki tidak mungkin dapat dipisahkan sementelahan kejadian adam dan hawa mendahului kewujudan manusia di muka bumi ini.  Kerana itulah jugalah wanita harus ingat bahawa adanya syurga dan neraka tempat penghujung penghitungan pahala dan amalan di dunia.  Justeru wanita dan Ramadhan juga tidak bisa dipisahkan.

Sekian, sekadar renungan.  Wanita tiang negara, Rosak wanita rosaklah negara.

*.*

Lagi kisah cinta bersama Samsung GALAXY SII

Assalamualaikum dan selamat sejahtera Malaysia,


Samsung GALAXY SII bercinta lagi atau ada sesiapa yang sudah jatuh cinta dengan Samsung GALAXY SII?

Samsung GALAXY SII memang hebat, dengan saiznya yang sedang elok (sedap dipegang) membuatkan ramai orang sudah jatuh cinta dengannya termasuk juga sesiapa yang membaca entry ini... hehehe. 

Sana sini sibuk diperkatakan mengenai kehebatan Samsung GALAXY SII. 
Sehinggakan di dalam kursus juga para pesertanya sibuk sekali ... menyalin nota di papan layar dengan Samsung GALAXY SII.  Memang agak menghairankan, tetapi jika dilihat daripada hasilnya sungguh menakjubkan. Berbalik kepada salin nota... bukan lah menulis nota tetapi 'snap' gambar nota yang terpapar di papan layar, tak perlu susah-susah nak menyalin seperti konvensional... lambat kata mereka lah... Tapi awas, jangan salah gunakan Samsung Galaxy SII untuk meniru semasa peperiksaan ... itu tidak baik untuk moral dan etika anda selaku penjawat awam dan juga rakyat Malaysia.


Sayangnya aye tiada video untuk di upload mengenai aktiviti pencinta Samsung GALAXY SII sepanjang Kursus Induksi yang lepas... sekadar bercerita sajalah... memang teruja sangat-sangat dan harus segera dapatkannya satu untuk aktiviti kursus berikutnya... itupun jika ada peluang lah, tetapi yang pasti bukan Kursus Induksi... :-)




Sekian. I Love My Samsung Galaxy SII.

*-*
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...