FOLLOWER

9 Oktober 2011

Blogger yang tersesat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Malu bertanya sesat jalan.  Blogger tersesat buat cerita.  Malu ker nak cerita perihal tersesat jalan?  Tidak lah, bukan semua orang kenal aye. Kalau kenal pun, memang orang yang dah tahu aye ni berat mulut (pemalu la sangat... hehehe).  Dalam otak macam-macam berlegar seribu persoalan tetapi tak terkeluar dek mulut ni nak bersuara, sebab tak tahu macam mana nak tanya dan tak tahu apa yang nak ditanya.  Dan sebab paling mungkin adalah kerana 'blurr' tak tahu jalan cerita dan sebab jadi pak turut (or dalam kes ni mak turut).

Kami telah dijemput ke satu majlis kenduri keluarga di Ipoh.  Asalnya ingat di Chemor dekat dengan kawasan perkelahan di Ulu Chepor.  Hari ni baru tahu rupanya bukan di Chemor.  Alamak! tak tahu jalan la sebab tak pernah pergi pun rumah tu.  Nasib baik jugalah bukan pergi sendiri, kalau tidak memang tak sampai.  Kami pergi berlapan (6 + 2). 

Oleh kerana jalan sekarang dah banyak berubah, terutama jalan utama di Ipoh. Tetapi itu tak kisah lagi boleh redah jer...sampai di Jelapang dah pusing 2 kali tak jumpa jalan sebabnya dulu dengar kata boleh lalu kot Tol Jelapang.

Tau kan? Tol Jelapang dah tutup dan pindah lokasi baru. Tau tapi tak tau pulak jalan nak ke tempat tu pun berubah juga.  Sebab isi minyak Ron 95 penuh jer kalau tidak mau sangkut kat tengah jalan... hishh minta simpang malaikat 44 janganlah sampai jadi macam tu.

Bukan lah nak berlagak tapi tak nak menyusahkan orang yang menjemput, so telefon jer lah jadi perantara tetapi tak sampai juga... So akhirnya kami sampai juga tetapi setelah 'mengikut dari belakang'. 

Yang sebenarnya jalan dah jumpa tapi tersilap simpang jer, sepatutnya masuk simpang kiri tapi masuk simpang kanan. Apa lagi, terbabas jauh la jawabnya... parah memang parah kena patah balik dan mula dari awal sebelum masuk simpang... huwaa...

Dah sampai rumah 'kenduri', orang dah tinggal sikit.  Kira bagus jugalah kan tak susah nak rebut-rebut tunggu tempat makan.  Sampai jer makanan dah siap terhidang, lapar punya pasal terlupa nak tangkap gambar makanan yang sedap-sedap tu... antaranya kerabu mangga, sambal tumis udang, masak lemak labu kuning, sambal tempe goreng (betul ke nama nie?), ikan dan ayam goreng.  Kerabu mangga memang feveret la... ratah macam tu jer... dapat pula door gift coklat rose handmade by Kak Hanim (TQ).

Habis cerita , kami balik le..Sekian.

*.*

.

Hati untuk orang istimewa

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Sekali lagi berkongsi catatan pada hujung minggu

Tidaklah seorang hamba menghadap (beribadah) kepada Allah dengan menghadirkan hatinya, melainkan Allah akan menghadapkan hati orang-orang yang beriman kepadanya, hingga mereka mencintainya.(Harom bin Hayyan)

Sekian, semoga bermanfaat

Bajet 2012 | Antara bonus, kenaikan gaji dan kenaikan harga barang

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Bajet Malaysia 2012 telah dibentangkan di Parlimen Malaysia pada 7 Oktober 2011. 

Banyak kebaikan dan faedah daripada pembentangan bajet berkenaan.  Terutama kepada ibu bapa yang berpendapatan di bawah RM3,000.00 dapat one-off untuk anak-anak sekolah rendah hingga sekolah menengah. 

Dapat juga pelepasan cukai yang agak tinggi. Dan yang paling amat menggembirakan pastinya kakitangan awam, antaranya dapat tambahan bonus lagi setengah bulan gaji atau RM500.00 dan kenaikan gaji.

Apa yang paling membimbangkan adalah berkaitan kenaikan harga barang.  Sungguh tinggilah harapan kami bukan sahaja kakitangan awam tetapi mewakili juga rakyat Malaysia yang tinggal di kampung-kampung andainya jadilah harga barang naik sudah tentu menyusahkan.  Baru nak merasa naik gaji boleh hantar ke kampung lebih sikit, nak menabung untuk masa depan... tiba-tiba macam tiada kenaikan gaji pulak... manakan tidak harga barang dah melambung ... harga ayam pun dah mencecah RM9.00 sekilo belum lagi kira harga ikan mambung sekilo jer dah mencecah RM10.00.

Walau apa pun kenaikan harga barang itu pastinya ada kaitan dengan apa yang berlaku dengan ekonomi negara dan juga situasi global yang rata-rata menuntut pengorbanan dari semua pihak.

Semoga kita semua dapat hidup dengan aman dan selesa di tanah air Malaysia yang tercinta ini.  Cukuplah dengan segala musibah melanda selama ini... hentikanlah kekejaman sesama makhluk dan janganlah berlaku zalim kepada diri sendiri. 

Bersabarlah dengan setiap ujian yang menimpa, jangan diikutkan hati dan nafsu yang melulu, semuanya tidak berbaloi. 

Sekian. 

*.*

Ramaikan Follower, Dapatkan Pembaca

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,





Dah agak lama jugak tak sertai segmen dalam blog.  Tambahan pula dah semakin kurangnya masa dan perhatian untuk aktiviti segmen (yang sebenarnya sebab Ben Ashaari dah kurang buat segmen ... atau aye yang dah kurang ke sana... diam-diam udah la yer... hahaha)

Secara kebetulan tadi dok sepah-sepah kat blog ben ashaari... terjumpa pulak segmen, dengan segeranya aye sambut cabaran ini...

So, untuk menyertai segmen ini, apa yang perlu dilakukan adalah beberapa perkara berikut:

•Buat satu entri bertajuk: Ramaikan Follower, Dapatkan Pembaca

•Letak banner blog ini dalam entri tersebut dan link ke entri blog ini.  (http://www.hasrulhassan.com/2011/10/hasrulhassancom-ramaikan-follower.html)

•Tuliskan dalam entri tersebut, Nama Blog, Nama Blogger, Tahun mula Berblog dan akhir sekali jumlah follower blog anda semasa join segmen ini.

Nama Blog:  yangbaik (suka duka pentas dunia)
Nama Blogger:  yangbaik
Tahun Mula Blog:  2008
Jumlah Follower semasa (9/10/2011):  409 (macam tak percaya jer)

•Dah siap!



Baca selengkapnya: HASRULHASSAN,COM: Ramaikan Follower, Dapatkan Pembaca
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...