FOLLOWER

21 Oktober 2011

Mengapa hari ini tiada pengunjung

Selamat sejahtera,




Tajuk hari ini sehingga jam 12.00 tengahari tiada sambutan, sebaliknya yang sering menerima kunjungan adalah tajuk-tajuk lepas.

Mengapa?

Janji yang tertunggak

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


masih ingat dengan logo di atas?

Logo di atas adalah berkaitan dengan catatan mengenai Peraduan Kecil Untuk Semua.  Peraduan berkenaan diadakan sepanjang minggu aye mengikuti Kursus Induksi Khusus dan Umum Bil. 148/2011, telah pun ditutup pada 29 September 2011.

Sambutan untuk peraduan berkenaan agak kurang menggalakkan.  Namun itu bukanlah alasan untuk aye berdiam diri.  Terdapat satu (1) penyertaan yang dibuat secara rasmi.  Walaupun penyertaan berkenaan kurang menepati syarat tetapi tetap dihargai.

Peserta berkenaan adalah: 
http://2nurhafiz2009.blogspot.com/2011/09/karma-bukan-karisma-bukan-kama-atau.html

Oleh kerana hanya satu saja penyertaan yang dibuat secara rasmi, maka tiadalah cabutan yang perlu dilakukan.  Aye sedang menimbang untuk menyediakan saguhati.  Oleh kerana kesibukan tugas sekarang agak ... agak2 lah kan... hadiahnya akan aye nyatakan dalam masa terdekat.  Ianya merupakan sebuah buku.  Nantikan kemunculannya dalam beberapa ketika... Maaf sangat-sangat kerana tidak dapat diuruskan segera. 

Selamat!

>_<

Bajet 2012 | Dapat bonus tidak boleh boros atau kedekut

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,



Bajet 2012 telahpun dibentangkan.  Sama ada sedang dibahaskan atau sesetengahnya telah mula digerakkan dan ada sebahagiannya 'ditutup buku'.

Berita yang paling mendatangkan kegembiraan dikalangan penjawat awam adalah berkaitan pemmberian bonus dan kenaikan gaji.  Namun di sebaliknya berita berkenaan turut mendatangkan keresahan kerana harga barang sudah mula menjengah pintu untuk meningkat naik.

Sekadar ingatan buat diri sendiri, pemberian dan penerimaan bonus serta kenaikan gaji adalah semuanya rezeki yang dikurniakan Ilahi.  Mulai sekarang sediakan akaun untuk berjimat cermat dan elakkan berbelanja pada perkara yang kurang penting.

"Harta memiliki tiga tabiat. Jika seseorang selamat dari satu tabiat, maka belum tentu ia selamat dari dua tabiat lainnya. Dan jika ia selamat dari dua tabiat, maka belum tentu ia selamat dari tabiat ke tiga. Harta haruslah berasal dari sumber yang baik. Siapa diantara kalian yang pekerjaannya selamat dari dosa, sehingga ia tidak mendapatkan penghasilan selain dari yang baik? Apabila seseorang selamat dari tabiat ini, maka ia harus menunaikan hak-hak yang ada di dalam harta. Dan apabila ia juga selamat dari tabiat ini, maka ia tidak boleh membelanjakanya dengan boros ataupun terlalu kikir".  (Maimun bin Mahran)

Memang agak sukar untuk berjimat cermat, tetapi jika niat baik dan berkat kekuatan semangat kita akan berjaya.

Sekian.
"."
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...