FOLLOWER

31 Oktober 2011

Mengapa marah-marah kalau tiada sebab kukuh

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Kalau sayang kenapa marah?  Bukan apa catatan lahir sepantas kilat setelah terlintas di fikiran sebab baru lepas tengok drama Gerak Khas. 

Babak pertama:  pemandu wanita yang marahkan anggota polis wanita.  Kenapa wanita suka marah-marah?  Bila tengok cerita macam tak logik pun ada juga, boleh ke marah-marah polis macam tu walaupun sama-sama wanita.  Dari cerita tu dah menunjukkan kita sekarang dalam keadaan tertekan dan stress sangat sehinggakan pihak berkuasa pun boleh dimarah-marah sesuka hati.  Atau sekadar drama jer?  Apa apa pun bawalah bersabar dan bertenang ketika berhadapan dengan apa-apa situasi yang tidak menyenangkan.

Babak kedua:  teman wanita marahkan teman lelakinya (kononnya tunang), dengan alasan mengganggu dia kerja dan terpaksa melayan kehendak tunangnya makan.  Bila dah sampai pertengahan cerita barulah faham rupa-rupanya teman wanita tadi dah ada pakwe baru la pulak... wanita wanita! 

Adakah ini contoh yang baik? Walaupun baru bertunang dan tiada ikatan yang sah, tetapi sudah sanggup menduakan tunang... entah macam mana pula bila dah ada ikatan yang sah.  Kerana kejujuran dan kesetiaan itu tidak semestinya terletak pada sesuatu ikatan tetapi terletak pada hati... Boleh?

...sesaja nak menghabiskan masa ...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...