FOLLOWER

17 November 2011

Gelora Bung Karno menjadi saksi perlawanan Malaysia menentang Indonesia | Sukan Sea 2011

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Malam ini menjadi saksi perlawanan bola sepak antara pasukan Harimau Muda (Malaysia) dan Garuda (Indonesia) dalam Sukan Sea 2011 yang berlangsung di Stadium Gelora Bung Karno.

Semoga yang terbaik buat kedua-dua pasukan.  Kalah atau menang adat pertandingan.  Namun semua yang masuk bertanding pasti mahukan kemenangan.  Sehingga catatan ini ditulis, Malaysia telah mendahului Indonesia dengan satu mata (1:0).  Gol pertama dijaringkan pada minit ke 17.

Ikuti juga perkembangan terkini di Indonesia vs Malaysia Sea Games 2011

*.*

Berhati-hati di mana saja

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Berhati-hati! Memang sering diperkatakan.  Berhati-hati ketika memandu di jalan raya.  Berhati-hati apabila berbicara.  Ini juga penting dan cukup2 penting. 

Bila kita terbabas semasa memandu di jalan raya, kesannya memang besar tetapi bila kita terbabas semasa bercakap kesannya juga cukup besar kepada prestasi kerja kita dan juga maruah kita.

Dalam sedar atau tidak kita memang suka berbicara terutama bila kita rasa kita dah besar sangat... dah ada kuasa untuk bersuara dan tanpa mengira masa atau tempat kita akan berbicara. 

Sebenarnya entry ini adalah ingatan untuk diri sendiri... terutama bila terasa diri dah semakin jadi perhatian ramai... apa juga butir bicara kita pasti akan jadi perhatian banyak pihak.  So berhati-hatilah bila berbicara.

Ingatan juga agar berhati-hati semasa menulis di dalam blog.  Memang kita bahagia dan rasa gembira teramat sangat dengan sesuatu situasi, namun bila kita terbabas bila menulis akibatnya bukan sekarang.  Betul !!!! blog Yangbaik ini tidaklah istimewa sangat dan tidaklah popular mana.  Sungguh tidak ramai yang menjengah blog yang tak semenggah ni... tidak sepanas goreng pisang panas atau tidaklah sepopular mana-mana blog popular.

Memang ... dah nak merapu semula... manakan tidak mood nak berblog baru nak pulih, so panaskan sedikit catatan ni...

Sekian.

Berhati-hati bila bicara dan menulis!!

.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...