FOLLOWER

20 November 2011

Ada apa dengan 20112011

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Ada apa dengan 20 November 2011?  Yang pastinya ia adalah bersamaan dengan 20112011 iaitu 20 hb 11 tahun 2011.  Sungguh tiada yang istimewanya dengan tarikh ini... sehingga catatan ini ditulis.

Yang pastinya juga catatan ini ditulis kerana nombor 20112011 itu sendiri memang unik dan hanya berlaku sekali seumur hidup.

Pada masa yang sama kalau nak diceritakan aktiviti pada 20112011 adalah pada hari ini, sekali lagi Yangbaik berkampung di HAT Lumut.  Bukan dengan semua ahli keluarga tetapi dengan suami dan Alif. 

Kesihan juga kepada Irdina Huda dan Inas Insyirah kerana terpaksa ditinggalkan dirumah bawah jagaan 'ain'.  Apa pun kehidupan mesti diteruskan.  Ada sesetengah perkara kita terpaksa lepaskan salah satu untuk mendapatkan yang lagi satu, kalau tidak ia akan jadi seperti kata-kata orang lama "Yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran". 

Apapun yang ditulis pada hari ini atau apa juga peristiwa pada hari ini tetap menjadi ingatan dan catatan kisah perjalanan hidup secara peribadi.

sekian

catatan dari HAT Lumut.

>_<
.

Demam Gadget Impian Bermula

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Ini adalah antara gadget impian Yangbaik iaitu iPad 2. Okey tak?  Oh!!!  Perhatian!  Entry ini dibuat bukan kerana Yangbaik peserta contest gadget impian di Denaihati tetapi sekadar memenuhi demam gadget impian yang sedang berlangsung.  Nak curi perhatian dan curi seo dari peserta contestgadget impian. hik3

Sebenarnya Yangbaik pernah buat entry untuk menyertai Contest Gadget Impian anjuran Denaihati tetapi atas sebab-sebab yang memang tidak dapat dielakkan maka penyertaan Yangbaik tidak tersenarai.  Sedih juga.  Yang sebenarnya Denaihati telah hantar email kepada peserta awal yang tidak memenuhi kriteria supaya bertindak segera. 

Oleh kerana pada masa tu... selepas Yangbaik buat entry untuk jadi peserta contest gadget impian anjuran Denaihati satu keluarga Yangbaik telah dilanda demam panas dan bermacam-macam hal lain hinggakan hampir seminggu blog Yangbaik tidak dikemaskini dan bersawang seolah-olahnya blog juga turut demam dan email juga tidak dibuka.... Maka terlepas lah peluang Yangbaik untuk membaiki penyertaaan dan memenuhi syarat yang telah dinyatakan oleh Denaihati. Sob3.  sedih memang sedih.

Kebiasaannya penyertaan dalam contest anjuran Denaihati akan memberikan pulangan yang lumayan dari banyak segi antaranya pengunjung baru, backlinks dan banyak lagi yang sukar untuk Yangbaik nyatakan kerana Yangbaik ni kuranglah sangat mahir bab-bab seo... malunye..

Berbalik kepada contest gadget impian ni, Yangbaik tertarik dengan cara promosi yang dijalankan oleh bro Eyriqazz. Bacalah catatan oleh Bro Eyriqazz di Gadget Impian Eyriqazz dan Contest 5 in 1 Worth RM500+Pasti teruja punyalah sebab selain daripada menyertai contest gadget impian terdapat 5 lagi contest istimewa yang yang ditaja oleh Eyriqazz.  Hadiahnya juga lumayan..

Sekian... demam lagi... nak pergi ke HAT pulak tengok MM yang berada di ICU.



.

Dua perkara yang baik diamalkan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,




Dalam banyak-banyak perkara yang baik dijadikan amalan, hanya dua sahaja yang penting dan wajib diamalkan.  Jangan salah sangka pula, Yangbaik bukanlah nak menidakkan lain-lain perkara baik sekiranya tidak diamalkan menjadi tidak wajib. 




Apa yang dimaksudkan oleh Yangbaik adalah amalan yang kita suka buat tidak semestinya menjadi kebaikan dan amalan yang kita tidak sukan buat atau benci itu tidak semestinya tidak mendatangkan kebaikan.

Di pendekkan cerita apa kata kita selami maksud mutiara kata di bawah:

"Ada dua perkara yang jika Anda Amalkan, Anda akan mendapatkan kebaikan dunia dan akhirat: 
(1) Menerima sesuatu yang tidak Anda sukai, jika sesuatu itu disukai Allah.
(2) Dan membenci sesuatu yang Anda sukai, jika sesuatu itu dibenci oleh Allah."
(Abu Hazim).

Kesimpulannya, setiap yang terjadi ada hikmah tersembunyi.  Hikmah adalah berkaitan kebijaksanaan Allah yang kita tidak ketahui. 

Sekian.

.*.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...