FOLLOWER

4 Ogos 2012

Menu Istimewa Juadah Berbuka Puasa

As salam,


Hari-hari sebenarnya menghadap menu istimewa, namun begitu keistimewaan bagi setiap hari adalah berbeza mengikut mood tukang masak dan juga pembantunya....

Menu hari ini sungguh istimewa kerana memang dah lama mengidam nak makan nasi beriani abang belanja.  Oleh kerana hari ini hari cuti makanya Encik abang telah sudi turun ke dapur belanja nasi beriani.  Bukan belanja makan tau... tapi belanja masak... hahahaha... puan isteri sekadar membantu kerana memang tidak mahir lagi walaupun dah mencecah 18 tahun turun ke dapur bersama encik suami.  Sebenarnya masak memasak nasi beriani dan seangkatan dengannya memanglah kesukaan dan kepakaran encik suami.  Tetapi bab masak laksam atau solok lada memang tak boleh blah.... sebab itu sedikit kepandaian yang ada pada puan isteri... hehehe

Okey berbalik kepada menu istimewa hari ini, berikut puan isteri (tiba-tiba lah pulak) sertakan gambar dulu... nak dapatkan resepi kena tunggulah encik suami pulang dari rumah ibu puan isterinya ... boleh?  Insya Allah tak malam ni pagi esok puan isteri turunkan resepinya di sini.





mula dengan lauk dulu, kurma udang.  Asalnya nak buat kurma kambing, tak adalah pulak kena tempah kat Ikhwan Seri Iskandar petang esok baru ada sekilo RM18.00 RM33.00 boleh tahan juga harganya... kira boleh la... daging segar kan memang mahal skit berbanding daging kotak.




inilah dia nasi beriani abang belanja... okeh.  Semua encik suami yang buat puan isteri tolong goreng gajus dan kismis sajo. :)



ini pula jelatah aussie... kenapa?  sebab resepi tu dapat dari seseorang yang baru pulang dari Australia.  Bukan tak der jelatah cam tu kat Malaysia... tetapi ada bahan istimewa yang dibawa dari Australia.



dan.... menu paling penting sekali adalah jus oren... serta kurma...

erk... alamak gambar kurma tak masuk pulak...

Sekian dahulu menu istimewa berbuka puasa hari ini...



"Suka Duka Pentas Dunia"


1 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...