FOLLOWER

5 September 2012

Rasa macam tak nak balik

As salam


Hidup ini memang subjektif.  Setiap hari ada saja kerja-kerja yang melambak-lambak dan datangnya tiba-tiba di saat akhir nak balik kerja.  Sesekali rasa macam tak yah balik lah... sambung jer siapkan kerja.. esok tak yah nak ganggu kerja lain pulak.  Mana tidaknya kalau tak siap kerja tu hari ini esok dah berganda pula kerja.  Dan... harus ingat dan sedar bahawa kerja yang berganda itu bukan sahaja kerana kerja yang bertangguh tetapi hadirnya di saat komputer dah nak ditutup... dan meja dah pun kemas bersih... harus kah aku???  Yang tinggal atas meja adalah kerja yang tak siap, nampak macam kita tak pandai urus masa pulak.


Namun... harus ingat ada lagi tugas yang menanti di rumah.  Sebagai seorang isteri dan ibu makanya suami dan anak-anak tidak harus diabaikan walaupun ada tugas di pejabat.  Walaupun diri rasa bersalah kerana kerja tidak siap tetapi masa untuk keluarga tidak harus dikorbankan... kesian mereka menanti dirumah mengharapkan secebis perhatian.
 
Kerja tetap kerja... keluarga masih lagi dihati... anak-anakku.... tunggu sat lagi ummi balik.... huhuhuhu

2 ulasan:

  1. mesti kena balik juga. di sana(rumah) menanti disini(office) menunggu. keluarga diutamakan. kerja xkan habis...

    BalasPadam
  2. semakin hari semakin sayang :)

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...