FOLLOWER

17 November 2012

Mengintai Aktiviti di Hujung Minggu

As salam,

Catatan skema pada setiap kali tibanya hujung minggu.  Memang !! 

Hujung minggu memang antara hari yang ditunggu.  Kerana pada hari ini (Sabtu dan Ahad) biasanya umi dan ayah tidak bekerja, Alif dan Dina juga tidak ke sekolah (tapi sekarang kan musim cuti sekolah).

Antara aktiviti menarik yang dilakukan pada hujung minggu mengikut kebiasaannya ramai orang akan melancong.  Bercerita bab melancong memang suka sangatlah… tetapi yangbaik dan keluarga buat masa ni masih belum dapat merancang lagi nak melancong ke mana-mana, kena tunggu baby besar sikit dan yang paling penting bajet kena cukup. 
 
Kalau sekadar melancong tengok2 jer tak der makna la … paling tidak ada lah sikit buah tangan buat kenangan… dan minggu ni sesiapa yang melancong ke Pulau Pangkor jangan lepaskan peluang berjumpa dengan ahli pasukan bolasepak Negara, seronokkan kalau melancong tak yah keluar duit sendiri… berangan jer lah sapa yang nak bagi percuma… masuk tandas pun kena bayar lima posen!

Eh! Termelalut pulak.  Selain dari melancong, aktiviti lain yang tak kurang menarik adalah basuh kereta, kemas rumah, berkebun dan membersih halaman rumah.

Aktiviti yangbaik hujung minggu ni… semenjak beberapa hari yang lepas dan akan datang adalah sekadar mengintai jer dari tirai kamar.  Oleh kerana masih lagi menunggu hari yangbaik tak berani nak keluar merayau ke mana-mana, tak seperti cerita beberapa orang rakan … belum habis 44 hari tapi dah merayap serata alam. Haish… berani betul dia orang nieh… tak takut bentan?   


 
Inilah tirai kamar ofis yangbaik.  Sempat lagi capture… beberapa hari sebelum cuti panjang.  Entah sekarang ni… hidup lagi ke bunga tu eh…


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...