FOLLOWER

16 Disember 2012

Alas Meja Sisi

As salam,


Antara hobi masa lapang yang telah lama terbiar adalah mengait.  Dan sekarang dalam masa cuti panjang, sempat lah juga menyiaapkan alas meja sisi sebanyak 2 set.  Dah siap terus letak atas meja, apalagi anak-anak pun terbelek-belek... tak pernah jumpa.  "Wow!  cantik lah, ummi buat yer? Nanti Ummi buat lagi yer?  Ummi pun "okey".  Dalam hati ini... ha ah la... bila lagi ummi ada masa nak belek semua nie?..

Dikait menggunakan benang Minlon nombor berapa tak ingat sebab kertas pembalutnya dah terbuang dan benang ni dah lama tersimpan dalam kotak bawah katil.  Benang ni pun beli sebelum kelahiran anak pertama lagi... kira-kira 10 tahun lepas.  Ha ... panjang jer cerita sejarah benang ni kan?.

Designnya diperolehi dari kedai fotostat di Kampung Gajah, kebetulan nak beli benang ternampak kertas design ni atas mesin fotostatnya... apa lagi minta izinlah... Kebetulan pemilik kedai berkenaan memang mempunyai minat yang sama ... suka lah...


Dah tak ingat pesan orang tua-tua, dalam pantang tak boleh menjahit.  Tapi ...projek ni mula lepas 44 hari kira dah habis pantang cuma cuti jer belum tamat lagi.

Bila dah mula kerja nanti... tak tau lah ada masa ke tidak nak menyiapkan satu lagi projek... yang belum siap. Ada juga...

oh! kerja pulak....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...