FOLLOWER

19 Januari 2012

Ungkapan Kaya dan Berjaya

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,



Ungkapan "Aku Kaya dan Berjaya" sudah pasti biasa didengar sekiranya anda pernah mengikuti program Dr. Azizan Osman iaitu Program Hidup Luar Biasa.  Sudah semestinya semua orang mahu hidupnya kaya dan berjaya, terutama untuk kesejahteraan keluarga.

Kehadiran Yangbiak ke mini Seminar Hidup Luar Biasa pada tahun lepas sungguh memberi makna dan erti.  Walaupun tidak mengikuti program berkenaan sepenuhnya (kerana ada siri penuh yang lebih menggegarkan), kesannya kepada cara hidup dan cara berfikir cukup memberi erti yang amat luar biasa.  Sebelum ini, motivasi diri (jati diri) mengenai cabaran hidup bekerja agak rendah.  Tetapi setelah setengah hari mengikuti program Hidup Luar Biasa, secara tidak langsung kami di ajar untuk berfikir secara luar biasa tambahan dengan slogan "saya kaya dan berjaya" dan "awak kaya dan berjaya".

Seperti juga kata-kata Dr. Azizan Osman, tidak semestinya peserta Seminar Hidup Luar Biasa akan beralih arah ke bidang perniagaan sepenuhnya, tetapi berupaya mendidik diri untuk lebih maju dan berjaya dalam kerjaya sedia ada.  Sungguh! Yangbaik amat sayang dengan kerjaya sekarang dan jika diberi peluang "saya kaya dan berjaya!".

Secebis memori dan ingatan serta penguat semangat diri.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...