FOLLOWER

30 Januari 2012

Ikut musim

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Musim di Malaysia memang banyak.  Ada musim buah, musim kenduri kahwin, musim peperiksaan, musim demam, musim penyakit, musim hujan, musim panas dan tidak dilupakan musim perayaan serta musim AJL atau musim ABPBH.  Tidak dilupakan juga musim HAJI.

Bagi blogger pula, seperti kelaziman dan dah jadi kebiasaan juga bila buat catatan akan mengikut musim-musim berkenaan.  Seperti yang sedang top sekarang cerita berkaitan blue carpet di AJL, Pemenang anugerah AJL, Penyanyi dan lagu popular.  Seperti kebiasaannya juga, tidak semua blogger bijak mengambil peluang ini.  Kerana tidak semua blogger itu mempunyai idea yang sama atau paling tidak sesuatu yang baru berkaitan sesuatu musim itu.

Musim apa lagi.  Sebenarnya sungguh menjadi sesuatu yang menarik kerana walaupun tajuk penulisan sama mengikut musim tetapi cara penyampaian agak berbeza.  Contohnya blogger Red Mummy (RM) (walaupun sedang dalam tempoh pantang) menceritakan secara bergambar berkaitan acara di Blue Carpet sempena AJL dan tidak ketinggalan juga blogger hiburan popular Beautiful Nara juga menceritakan cerita yang sama tetapi jalan cerita yang berbeza.  Penuh kebelbagaian. 

Hanya satu saja blogger yang masih lagi tidak mahir adalah .... sendiri tahulah... Sungguh penting untuk menjadikan blogger itu menarik adalah bergantung juga kepada pembacaan penulisnya berkaitan sesuatu isu yang hendak diutarakan.

Di sini Yangbaik bukanlah nak bertanding kehebatan, tetapi tulisan ini sekadar mengisi ruang yang ada dan kalau-kalau ada boleh tumpang juga populariti.


Makan minum dan tertawa

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Rehat sebentar... semoga ada yang memberi manfaat.



Banyak orang gembira yang tertipu. Dia makan, minum dan tertawa, padahal telah jelas di dalam kitab Allah bahwa dia adalah bahan bakar neraka.  (Bilal bin Sa'ad)



.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...