FOLLOWER

25 Februari 2012

Awas! Dalam siasatan?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Awas!  Dalam kehidupan seharian sebaik mungkin kita berhasrat untuk menjadi yang terbaik atau menghasilkan tugasan yang terbaik. 

Biarpun sesekali setiap hasil yang diharapkan tidak menjadi.  Namun itu semua bukanlah penghalang kepada sebuah kejayaan.

Dalam sedar atau tidak, setelah sekian lama berbloging ikut suka hati dan kehendak akal serta minda di bawah sedar tiba-tiba jadi perhatian.

Ini menunjukkan apa sahaja bahan tulisan dan catatan yang dilakarkan di kanvas maya ini sentiasa dalam perhatian.  Jadi janganlah sesekali menulis cerita-cerita sensasi atau gossip-gossip liar, tak kiralah artis antarabangsa atau artis tempatan, malahan ahli politik atau juga majikan.

Bila disebut mengenai majikan terasa pula diri diperhatikan.  Agak banyak kali juga malahan boleh dikatakan setiap hari entry dipublish pada waktu pejabat sedangkan hakikat sebenarnya entry itu telah diset masa dan tarikh keluarnya secara automatik mengikut masa pilihan. 

Adalah tidak mustahil ketika entry itu dikeluarkan bos atau ofismate membacanya.  Ah! tak mungkinlah kerana blog yangbaik bukanlah blog terkenal hanya blog picisan saja.  Dalam pada itu yangbaik sendiri tidak berapa mengenali pengunjung ke blog ini kerana tidak semua mengenalkan diri atau meninggalkan komen di ruangan komen sebaliknya sekadar 'silent reader' sahaja.  Terima kasih.

Takut? Tipulah kalau kata tak takut.

Sekian dulu ... nak rehat panjang rasanya nak cari kedamaian dan ketenangan yang hilang.  Mana tau boleh dapat idea baru yang lebih hangat lagi.

*

  


Tulis macam ni faham macam tu

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Sejak kebelakangan ini suka sangat tengok dan jalan2 di blog kawan blogger yang berkogsi cerita mengenai kisah perkahwinan walaupun bukan kisah perkahwinan mereka.

Antaranya kisah perkahwinan artis muda , Lisa Surihani dengan Yusri KRU dan tidak ketinggalan juga yang terkini perkahwinan Ana Raffali.  Selamat pengantin baru, semoga perkahwinan mereka berkekalan bahagia hingga akhir hayat.  Cabaran dan dugaan dalam alam perkahwinan tetap ada walau kepada siapa pun, hanya mereka yang alaminya saja mampu mengatasi dan memahaminya.

Kadang-kadang mereka tulis begitu tetapi kita yang bacanya faham begini.  Memang tak sama, mungkin kerana cara pemikiran dan penerimaan kita mengenai penulisan itu berbeza.  Tetapi bukanlah satu masalah besar sekiranya pemahaman itu tidak lari dari niat asal penulisnya.

Dalam masa sama, entah mengapa beberapa entri yang tertera di blog yangbaik mungkin telah disalah tafsir.  Tidak dinafikan mungkin juga kesilapan yangbaik kerana menulis begini lalu menimbul kefahaman begitu kepada mereka yang membacanya. 

Sekadar berkongsi rasa suka duka kehidupan di pentas dunia yang kadang-kadang penuh dengan pilih kasih.  Biarpun tidak semua tetapi sebagai manusia normal kita tidak lari dari bermacam-macam perasaan.  Cuma mungkin juga luahan perasaan itu menimbulkan rasa tidak puas hati. 

Yangbaik tidak mengenali anda, begitu juga anda yang membaca tidak mengenali yangbaik sepenuhnya. Jika anda mengenali yangbaik... itulah adalah tidak adil sekiranya komen anda tidak pula menggambarkan siapa diri anda sebenarnya....

Sungguh diakui ini blog aye (yangbaik), jadi terpulang kepada yangbaik untuk menulis apa tetapi masih lagi ada batasnya.  Justeru yangbaik mohon maaf andai apa yang tertulis menimbulkan kemarahan atau kebencian banyak pihak yang membacanya.

Sekian adanya.

komenlah apa saja apa celop

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


anda marah
atau geram
atau bosan
atau sedih
atau dengki
atau hairan
atau mereng
atau apa saja

komenlah ... yangbaik tak kisah
apa celop
nak marah ... tidaklah
asalkan komen yang tidak berbau lucah atau memberi impak negatif kepada blog ini atau kepada pembacanya...

buat sementara waktu ni... yangbaik memang kekurangan bahan dan idea.... so apa saja yang terlintas di minda separa sedar ni... akan tertulis di sini...

(^_^)
.

Boleh ke tidak

Assalamualaikum dan selamat sejahtera




Boleh ke tidak
macam ni lah... bila anak-anak dah besar lebih satu tahun
boleh ke tidak pakai diapers lagi?
boleh ke tidak minum susu dalam botol?
boleh ke tidak ?

okey ke dua
bila bos dah tau ada blog
boleh ke tidak buat tulis tentang tabiat bos?
boleh ke tidak tulis tentang gelagat kawan2 di pejabat?
boleh ke tidak tulis benda yang merapu?
boleh ke tidak?




Apa saja apa celop

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,



apa saja yang berlaku atau apa saja yang tertulis tidaklah semestinya menggambarkan apa yang ada dalam perasaan penulisnya.

ada juga penulisan itu adalah hasil daripada perbincangan dan perbualan dengan rakan-rakan berkenaan kisah yang dilalui mereka lalu membuahkan idea untuk menulis.

namun seringkali dianggap bahawa penulisan itu ada kaitan dengan penulisnya walau secara dasarnya tiada kaitan.

mungkin juga kerana penulis tidak berterus terang.

untuk apa berterus terang jika ia bukanlah satu keuntungan yang berlipat ganda... mata duitan la pulak...

($-$)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...