FOLLOWER

27 Februari 2012

Moleskine giveaway by @cziplee

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Secara tiba-tiba semasa blogwalking lompat sana-sini tersinggah di blog emila yusof.  Rupa-rupanya sedang berlangsung giveaway.  Dalam keadaan mood tak berapa nak stabil ni... memang suka sangat lah dengan giveaway.  Cuma satu saja kurangnya  Yangbaik tidak mahir berbahasa Inggeris.

Walau apa pun tak kisahlah.  Yangbaik nak cuba juga join giveaway ini.  Bukan senang juga nak buat entry ini dalam keadaan tak berapa stabil (demam selsema).

Pertama sekali Yangbaik mahukan Moleskine Sketchbook  atau Water Colour Album adalah untuk buah hati Yangbaik iaitu Alif, Diena dan Inas. 
 Mereka sudah menunjukkan minat melukis sejak kecil lagi.  Cuma sekarang ni, bila habis saja melukis mereka akan koyak lukisan tu dan buat kapal terbang paling tidak tampal di pintu peti ais. 

Tidaklah pula bila dapat sketchbook atau water colour album kelak akan dibiarkan mereka mengoyaknya.  Sayang lah, ia kan kenangan dari Emila Yusof untuk masa depan.  Harapan yang menggunung tinggi setelah terima hadiahnya ni kelak tiada lagi dinding yang diconteng dan selamat juga buka nota kerja ummi dan ayah.

Alif juga sudah menaruh minat terhadap water colour oleh itu memang berguna sangatlah album water colour.  Sekarang ni koleksi warna yang ada adalah warna pensil, crayon dan warna magik.  Yang paling pasti warna magik tak kekal lama kerana jarang sekali ditutup semula setelah digunakan.  Yang paling lama bertahan adalah crayon Buncho.


Akhir kata giveaway  Moleskine Sketfcbook dan Water Colour Album ini sungguh menarik sekali kerana ianya  ditaja oleh CZipLee.

Bertuah sungguh dapat hadiah menarik 
boleh asah bakat anak-anak jadi orang seni yang berkaliber

Sebelum tu layan sekejap langkah seni anak-anak yang dimaksudkan

lukisan di bawah ni dilukis oleh budak kat atas tu...


ini pula lakaran pertama Inas Insyirah


sekian adanya.



Bakal Pemain Badminton Negara

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Gambar seorang bakal pemain badminton negara.
Pemandangan di belakangnya memang menarik sangat.  Itu baru di capture dengan Nokia N9.  Kalau dapat capture dengan DSLR ke lagi cantik kan.


Sudah agak lama juga menyimpan hasrat hendak bermain badminton.  Namun dek kesibukan ayahnya maka dikesempatan yang ada bermainlah dengan kawan-kawan yang tidak sebaya.  Tidak sebaya kerana umur mereka agak jauh dari umurnya.  Bayangkanlah umurnmya baru mencecah 6 tahun sedangkan pemain yang lain sudahpun berusia 9 ke 10 tahun.


eh... tak sangka pula anakku itu kidal rupanya. 
Walau apapun tak pernah disebut pula cita-cita bila besar nanti nak jadi pemain badminton, memang tiada dalam senarai cita-citanya.
Mungkin juga bermain badminton sekadar hobi masa lapang. 

sekian.  coretan ringkas seorang ummi kepada bakal pemain badminton negara.  

.

Jalan muraqabah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Tiba-tiba dapat kekuatan baru untuk buat entry.  
Namun bimbang juga sekiranya entry ini bakal menyinggung lagi. 

Biar apa pun kekuatan itu tiba untuk berkongsi rasa...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Barangsiapa mengoreksi batinnya dengan muraqabah (senantiasa merasa diawasi oleh Allah) dan ikhlas, maka ia akan menghiasi lahirnya dengan mujahadah dan mengikuti sunnah Nabi shallallahu 'alahi wasallam, karena Allah berfirman, 'Dan orang-orang yang bermujahadah untuk Kami, niscaya akan kami tunjukkan kepada mereka jalan-jalan Kami.' (al-Ankabut : 69)

(Al-Harits)
 
~~~~~~~~~~~~
sekian
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...