FOLLOWER

17 Mac 2012

Pengalaman Mengemas Dapur Bersama Baby

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,


Alkisah seorang baby yang sangat rajin mengemas rumah, terutama bila dah dapat 'kaki'.  Dari depan sampai ke dapur semuanya di kemas, tak cukup dengan bibik yang mengemas dia pun nak juga mengemas.

Catatan ni memang teramat ringkas kerana penulisnya kekeringan ayat dan kata-kata.  Idea nak menulis pun tak berapa nak keluar.  Entahlah mengapa begini jadinya.  Ehhh... dah lari tajuk pulak.

Anak-anak memang lah kalau dari kecil tidak diajar mengemas atau buat kerja rumah sampai besar pun tak pandai.  Tambahan bila dah ada bibik semuanya ditanggung.  Tetapi sesekali minta juga bibik tunjukkan anak-anak buat kerja sendiri ketika umi dan ayah pergi kerja.  Supaya nanti mereka tak manja.

Meh... kita tengok apa pula yang dibuat oleh baby ketika bibik sedang membasuh singki.

berada berdekatan dengan bibik beg dan lain-lain peralatan yang disusun rapi... masuh tak cukup kemas lagi.  Jadi... marilah kita menyisihnya supaya dapat disusun semula... hahaha


ada saja yang tidak kena dengan tudung saji ni... tiba-tiba terletak atas lantai pula.... angkat cepat!!!


dah kemas barang-barang kat atas lantai ... tengok pula dalam laci... la... penuh dengan barang plastik.  Memanglah tak boleh boleh letak barangan berunsur kaca dan berat-berat... bahaya


okey! laci dah siap kemas.  Mana lagi yang tak kemas... bagi tau sama baby.  Baby memang rajin mengemas.

Sekian... adanya. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...