FOLLOWER

16 Jun 2012

Madu tidak semestinya manis

As salam


Sekali lagi nak berkongsi cerita dan pengalaman.  Yangbaik ni... hari memang dah kemaruk menulis maklumlah dah lama tak menulis... jadi tiab-tiba ideanya datang mencurah-curah pulak.


Beginilah, kita biasa diajukan dengan situasi bahawa yang ada madu itu manis.  Eh, tak semua yer.  Tak per.

Ceritanya macam ni, sekarang ni memang musim mengidam makan nangka kot.  Asal jumpa jer nangka mesti beli tambahan kalau nangka madu.  Tadi yangbaik terserempak dengan nangka madu... belilah.

Balik rumah, terus basuh.  Ingat nak makan dalam kereta... tapi tak basuh lagi... kot2 tercemar pulak.  Sabar jerlah... Lepas basuh terus makan.... Eh.... nangka madu tapi rasanya tawar pulak berbanding nangka biasa yang lebih manis...

Macam mana tu...?  tak per asal dapat makan nangka jadilah... bila dah bersalin kelak kan ke lama tak boleh makan nangka, so sementara boleh makan ni makan jer.  Bila masa nak minum air gula kelak... berhenti dulu makan manis... hikhikhik

Sudah maju jangan sombong

As salam


Sesaja nak bercerita dan nak bertanya sikit, pernah anda berjumpa dengan seseorang yang dahulunya dia adalah biasa-biasa saja tetapi sekarang ni dia sudah berjaya dan perniagaannya kelihatan maju.  Dahulunya dia masih mampu senyum pada kita dan mampu bertegur dengan kita walaupun kelihatannya sibuk.  Tetapi kini, setelah beberapa lama perniagaannya dah semakin maju... nak senyum pun dah tak mampu... mungkin juga keletihan... ataupun dia tak kenal kita.

Tetapi... yelah kalau kita tak kenalkan diri kita mana dia nak kenal...

Saja bagi panas sikit...

Sekian.

EURO 2012

As salam



sumber gambar  euro2012media.com



Mana nak cerita yerk?

Yangbaik bukanlah kaki bola,

Dan tiada pula sindrom makan bola, tidur bola, mimpi bola atau minum pun bola jugak...

Cuma saja nak kongsi cerita mengenai pengalaman ofis mate lelaki.... kerana minat sangat dengan bola... bawa kereta pun sampai terbabas... berhati-hati yer semasa memandu...

Yangbaik Nak Minum Coca Cola... mana tau dapat menang tiket... hehehe ye la sangat tu...

Alexa Rank dan PageRank hari ini

As salam,


Sekadar untuk rekod pada hari ini 16 Jun 2012, kedudukan blog yangbaik dalam Rank Alexa adalah 3,130,983 dalam Links 126.

Itulah sebabnya yang terjadi. Oleh kerana yangbaik telah membiarkan blog ini bersawang lebih sebulan. 
Atas sebab-sebab yang tertentu... nak dapatkan mood dan kekuatan itu agak sukar walaupun hampir malap tetapi masih ada sinar...banyak lah madah pula...

Semoga selepas ini Rank akan berubah ke tempat yang lebih baik... dan harap-harap juga PageRank tidak merudum... dapat kekal di tangga ke dua pun sudah cukup baik... Bukan senang nak maintain nie...

Sekian...

Panas atau sejuk

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Tak sempat capture gambar

Tadi memang janji nak pi pasar tani kan? tapi yangbaik tak pergi pun.... jenguk dari tingkap kancil jer... panas sangat lah... hubby jer yang pergi meninjau apa yang boleh dibeli


Ada pasar tani ... tetapi tiada penjual ikan daging ayam atau pun sayur.  Adakah kerana mereka mogok? Yang ada hanyalah penjual kerepek, bawang, kueh dan jajan.

Langkah terakhir adalah ke TESCO.  Apa nak buat lagi... nak tunggu sayur dah tengahari tak der, ikan pun tak mandang.

EH... dalam TESCO tak boleh tangkap gambar ker... tak perasan pulak... tapi memang yangbaik tak capture pun gambar ikan dan sayur tu... balik rumah jer terus dibersihkan... tak sempat lagi.  Untuk hari ini (Sabtu) pergi TESCO kena bawa beg plastik sendiri yer... nasib baik dalam kancil tu ada beg strawberry orang kampung...heheheh

Lagi satu... di TESCO juga rupanya stafnya tak 'siang' ikan kecil macam ikan selar kuning... walaupun beli banyak... ala bukannya nak suruh basuh bagai, nak buang perut jer... balik rumah terus basuh tak der la busuk tong sampah nak tunggu hari Isnin baru MDPT datang angkut...

macam-macam...tapi tajuk nya macam tak der kaitan pulak... sebenarnya nakcerita lain tapi jadi lain pula...kira okeylah... pasar tani tu tempatnya panas, TESCO pulak sejuk.. :)

Sekian.

Bertemu semula

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



(gambar hiasan)

Setelah sekian lama menyepi kini yangbaik kembali semula ke persada maya ini.

Memang lama sangat menyepi... mencari kekuatan diri dan semangat baru disamping mendapatkan semula mood untuk mula menulis semula....

Sekian dahulu...untuk seketika waktu.... nak pergi pasar tani kejap... cari bahan-bahan untuk masakan untuk tengahari ini,    pssst... nampaknya mood untuk memasak juga telah kembali.... heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...