FOLLOWER

23 Jun 2012

Menulis bila perlu?

As salam,




Pernah suatu hari seorang sahabat bertanya, apa hobi?  Jenuh juga berfikir apa hobi... ehhhh macam tak de hobi pulak.  Fikir punya fikir.. tidaklah lama sangat, dengan spontan yangbaik jawab hobi aye menulis.  Waaa... macam gah jer, awak tulis apa?  Saya tulis apa yang saya suka dan apa yang terlintas di minda.

Yangbaik tak punya ceritakan bahawa yangbaik ada blog.  Segan la pulak, nak perkenal blog yang tak seberapa nih.  Walau apa pun yangbaik tetap berbangga dengan blog ini kerana ia memberi peluang dan ruang kepada yangbaik untuk meluahkan apa yang terbuku di hati juga kisah suka duka insan sekeliling yangbaik. 

Maaflah bukan niat yangbaik nak jadikan sahabat yangbaik sebagai subjek untuk menulis.  Yangbaik hanya menulis bila perlu sahaja dan kebiasaanya tidaklah ditujukan terus kepada sesiapa yang berkenaan.  Kalau ada yang terkena tu secara kebetulan sahaja. 

Sekian.

Bukan kerana kempunan atau mengidam

As salam,



Dalam kesibukan...eh silap pada hujung minggu ni mana ada sibuk.  Kecuali sibuk dengan keluarga je.  Oleh kerana hari ini kerja lebih masa yang tak berapa nak rela, maka bila ada peluang balik awal sikit. 

Pada awalnya bila balik awal boleh le merayau-rayau dengan anak-anak kat TESCO ke ataupun di AEON.  Tetapi hasrat tak kesampaian kerana dah keletihan makanya makan dan tidur ajerlah.

Esok, ada peluang boleh le ambil alih angan-angan hari ni punya kan?

Petang-petang macam ni dapat makan eskrim mat kool bagus juga.  Maka jomlah kita ke kedai depan rumah sana... cari apa yang patut.

Tiada yang mustahil

As salam


Banyak perkara dan kejadian yang ada pada pandangan kita adalah mustahil akan berlaku.  Tetapi dalam masa yang sama kita harus bersedia dan menerima hakikat bahawa itu semua akan berlaku.  Andainya ia membawa kebaikan, kita pasti terima dengan hati yang terbuka.  Sebaliknya jika kejadian itu mendatangkan musibah atau keburukan sudah pasti kita tidak sanggup menghadapinya.

Baru-baru ini seorang sahabat yangbaik mengadu, bibiknya ada facebook.  Haaa... macam tak percaya kan?  Dalam kesibukan menjaga anak-anak dan membuat kerja rumah sempat lagi bibiknya berfacebook.  Siapa sangka. 

Katanya lagi dia terjumpa beberapa keping gambar anak-anaknya dalam FB bibiknya.  Tapi dah agak lama juga tak update.  Mungkin sibuk sangat kot. 

Apa akan jadi andainya habis semua rahsia rumah tangganya jadi bahan bualan.  Macam artis pule....

Siapa nak baca?

As salam



Siapa nak baca?
Pada kebiasaannya orang nak baca bahan yang ada kualiti
Bukan sahaja dari segi bentuk tulisan tetapi juga bahan tulisan

Andai kata blog ini tiada pembaca...
Tidak perlu dikesalkan


....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...