FOLLOWER

15 Julai 2012

Beberapa hari sebelum Ramadan

As salam,




Petang ini, beberapa hari lagi menjelang Ramadan lebih kurang 5 atau 6 hari lagi.  Langit Petang di Seri Iskandar diiringi hujan lebat, angin tidak berapa kuat seperti minggu-minggu yang lepas tetapi hujan ini turun dengan tiba-tiba.

Kesian pada anak-anak tak puas bermain di halaman.  Tetapi elok juga cepat sikit mereka masuk rumah tak perlu jerit-jerit tunggu senja baru nak balik.  Sekarang biar mereka menjerit dalam rumah pula.



Oleh kerana rumah ini tidaklah besar sangat, jadi bagi lah budak-budak 2 beradik ni main blon jer... lambung-lambung, tapi kita tengok sampai mana belon tu mampu bertahan.




Dapat makan mee pun sedap juga... wah-wah berasap tu ... sabar yer sat lagi sejuk sikit boleh le makan.

Itulah serba sedikit kejadian petang Ahad yang kalut dengan anak-anak, belum lagi menjelang malam. 

'suka duka pentas dunia'

Bagaimana nak jadi popular

As salam


Banyak cara nak jadi popular.  Tak kiralah dengan cara halus atau cara kasar atau cara baik-baik.  Tapi jangan ikut cara @yangbaik.  Sebabnya tak pernah popular pun.  Syok sendiri jer.

Ada banyak tip sebenarnya nak jadi popular.  (Apa hal la pulak blogger yang tak popular nak bagi tip untuk jadi popular.... hehehe)

Antaranya - Popularkan blog anda

Cara nak popularkan blog tak susah.  Buat jer cerita sensasi terutama mengenai artis, boleh masuk segmen blogger dalam rancangan AWAL LAGI di TV9.  Hah... tak caya... percaya lah....

Bila blog dah popular secara tak langsung anda juga akan jadi popular

Sama macam bro Denaihati.com . Opss jangan salah tafsir pulak.  Ini bukan nak bodek tapi lebih kepada menyahut cabaran SEO Eyriqazz vs Denaihati.  Dan... Denaihati tak adalah buat cerita sensasi tetapi lebih kepada memberi input dan ilmu yang baik-baik untuk menjadi blogger yang berjaya. 

Eh... kenapa tak der gambar eh...

perlu ker?

'suka duka pentas dunia'

Ingat ketika melakukan sesuatu

As salam,


Semoga Allah mencurahkan rahmat-Nya kepada seorang hamba yang mau merenung sejenak ketika akan melakukan sesuatu, apabila ia melakukannya karena Allah ia pun maju dan bersegera mengamalkannya, tetapi apabila ia melakukannya karena selain Allah ia pun mundur dan tidak jadi melakukannya.

(Al-Hasan)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...