FOLLOWER

4 Ogos 2012

Menu Istimewa Juadah Berbuka Puasa

As salam,


Hari-hari sebenarnya menghadap menu istimewa, namun begitu keistimewaan bagi setiap hari adalah berbeza mengikut mood tukang masak dan juga pembantunya....

Menu hari ini sungguh istimewa kerana memang dah lama mengidam nak makan nasi beriani abang belanja.  Oleh kerana hari ini hari cuti makanya Encik abang telah sudi turun ke dapur belanja nasi beriani.  Bukan belanja makan tau... tapi belanja masak... hahahaha... puan isteri sekadar membantu kerana memang tidak mahir lagi walaupun dah mencecah 18 tahun turun ke dapur bersama encik suami.  Sebenarnya masak memasak nasi beriani dan seangkatan dengannya memanglah kesukaan dan kepakaran encik suami.  Tetapi bab masak laksam atau solok lada memang tak boleh blah.... sebab itu sedikit kepandaian yang ada pada puan isteri... hehehe

Okey berbalik kepada menu istimewa hari ini, berikut puan isteri (tiba-tiba lah pulak) sertakan gambar dulu... nak dapatkan resepi kena tunggulah encik suami pulang dari rumah ibu puan isterinya ... boleh?  Insya Allah tak malam ni pagi esok puan isteri turunkan resepinya di sini.





mula dengan lauk dulu, kurma udang.  Asalnya nak buat kurma kambing, tak adalah pulak kena tempah kat Ikhwan Seri Iskandar petang esok baru ada sekilo RM18.00 RM33.00 boleh tahan juga harganya... kira boleh la... daging segar kan memang mahal skit berbanding daging kotak.




inilah dia nasi beriani abang belanja... okeh.  Semua encik suami yang buat puan isteri tolong goreng gajus dan kismis sajo. :)



ini pula jelatah aussie... kenapa?  sebab resepi tu dapat dari seseorang yang baru pulang dari Australia.  Bukan tak der jelatah cam tu kat Malaysia... tetapi ada bahan istimewa yang dibawa dari Australia.



dan.... menu paling penting sekali adalah jus oren... serta kurma...

erk... alamak gambar kurma tak masuk pulak...

Sekian dahulu menu istimewa berbuka puasa hari ini...



"Suka Duka Pentas Dunia"


Menu ringkas yang biasa-biasa

As salam,


Seperti biasa, biar pun peristiwanya baru semalam berlaku tidak bermakna ianya dah basi.  Semalam dan seperti hari-hari sebelumnya pada hari bekerja memang balik lewat sampai rumah hampir jam 6.30 petang.  Jadi menu untuk berbuka adalah sangat ringkas sahaja.

Tidak berhasrat nak tulis resepi lauk berkenaan di sini kerana ianya sangat ringkas, tetapi cukuplah sekadar tatapan gambar sahaja.


Layan sajalah.  Oleh kerana sampai rumah pun dah lambat, masak pun pakai campak-campak jer.


tempe goreng berkunyit


gayam bercili bunga kantan

temenung goreng masam manis


Itu cerita menu semalam, hari bekerja.  Hari ni.... cam ner nak masak baru tengahari jer dah tak der air.  Tanpa notis !!!
 Ingatkan kat Lembah Kelang jer...


'suka duka pentas dunia'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...