FOLLOWER

10 Ogos 2012

Ada apa dengan Kad Ucapan Hari Raya

As salam,




Teringat ketika di zaman sekolah rendah, berlawan dengan kawan-kawan sekelas siapa yang dapat kad hari raya paling banyak... memang happeninglah masa tu.  Setiap kali dapat kad raya gantung di dinding rumah.  Berkebetulan masa tu dinding bilik hanya papan 'plywood' jer sor senang lah nak lekat dengan paku payung.  pas tu letak la gambar ketupat.  Bila kawan-kawan datang ke rumah ... suka lah dapat pujian kad raya banyak.... hurray...

Tetapi itu cerita dulu-dulu, hampir 30 tahun dulu.  Sekarang tidak lagi.   Namun nostalgia lama tetap kembali. 

Cadangnya malam ni ke tak pun petang esok nak selongkar grobok lama cari kad raya zaman sekolah... kalau ada lagi tak dimakan bubuk atau ulat buku.  Nak gantung juga kat dinding rumah baru nih...

Tahun ni... baru dapat satu kad raya .... sungguh istimewa dari orang teristimewa ... memang dapat setiap tahun.  Gambar nyer blom letak lagi... ala kalau letak kat sini... semua orang tahu kan?  Rahsia dulu.


gambar atas ni... teaser jer...

Malas nak layan baik diam

As salam,

Agak malas sangat nak layan dok diam-diam.  Dah elok-elok buat kerja kacau pulak, ajak buat kerja sekali tak nak, berat punggung le, banyak kerja lain le.... macam-macam alasan. 

Daripada dok cari gaduh bulan puasa ni baik diam saja lebih baik.  Kalau bertekak pun bukannya dapat apa-apa. Dapat sakit hati ada ler.

Haish... toksah dok kecoh-kecoh sangat. 





"suka duka pentas dunia"

Apa Sebenarnya Yang Berlaku?

As salam,


Apa sebenarnya yang berlaku tak siapa yang tahu.  Adakah ianya sebuah kebakaran kecil atau pun besar atau tiada apa-apa yang berlaku hanya mainan perasaan sahaja.

Apa pun yang berlaku ada waktunya orang lain tidak perlu tahu kerana ia bisa merebakkan suasana atau bisa juga mengeruhkan keadaan.  Bila tiba masanya asap tebal itu akan berlalu pergi meninggalkan kesannya yang tersendiri dan hanya pemulanya saja yang mampu mengatasinya.

Apa sebenarnya yang berlaku tak perlu siapa ambil tahu.




"sukia duka pentas dunia"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...