FOLLOWER

5 September 2012

Rasa macam tak nak balik

As salam


Hidup ini memang subjektif.  Setiap hari ada saja kerja-kerja yang melambak-lambak dan datangnya tiba-tiba di saat akhir nak balik kerja.  Sesekali rasa macam tak yah balik lah... sambung jer siapkan kerja.. esok tak yah nak ganggu kerja lain pulak.  Mana tidaknya kalau tak siap kerja tu hari ini esok dah berganda pula kerja.  Dan... harus ingat dan sedar bahawa kerja yang berganda itu bukan sahaja kerana kerja yang bertangguh tetapi hadirnya di saat komputer dah nak ditutup... dan meja dah pun kemas bersih... harus kah aku???  Yang tinggal atas meja adalah kerja yang tak siap, nampak macam kita tak pandai urus masa pulak.


Namun... harus ingat ada lagi tugas yang menanti di rumah.  Sebagai seorang isteri dan ibu makanya suami dan anak-anak tidak harus diabaikan walaupun ada tugas di pejabat.  Walaupun diri rasa bersalah kerana kerja tidak siap tetapi masa untuk keluarga tidak harus dikorbankan... kesian mereka menanti dirumah mengharapkan secebis perhatian.
 
Kerja tetap kerja... keluarga masih lagi dihati... anak-anakku.... tunggu sat lagi ummi balik.... huhuhuhu

Tips memikat pasangan

As salam


Macam-macam tips memikat yang kita boleh perolehi di mana-mana sahaja.  Boleh dapat daripada blog atau juga goggle jer jumpa la.  Termasuk tips untuk memikat burung dan kucing juga... hahahha

Tetapi awas, tips yangbaik nak bagi di sini  lebih kepada tips untuk menarik perhatian pasangan agar sentiasa sayang dan ingat pada setiap pengorbanan kita.  Bukan bermaksud untuk menjadi 'ratu kawalan' atau queen qontrol tetapi untuk mengeratkan lagi perhubungan dan mengekalkan perhubungan yang sedia terjalin ini.


1.  Berikan perhatian
Sentiasa memberikan perhatian atas setiap perbualan dan sebarang bentuk komunikasi.  Pastikan kita tidak mengabaikan apa yang dibicarakan walaupun sepatah ayat.  Kerana kemungkinan dengan sepatah ayat itu walaupun seperti tidak bermakna kepada kita tetapi mempunyai makna yang mendalam bagi pasangan kita.
 
 
 

2.  Senyum dan Sabar
Senyum kepada pasangan kita walaupun kita sebenarnya dalam kesukaran.  Sebenarnya senyum itu walaupun pahit sebenarnya menjadi ubat dan penawar bagi setiap kesukaran kita.  Semoga pasangan kita mengerti walaupun kita sebenarnya dalam kesukaran tetapi kita masih mampu membahagiakan dia.



3.  Jangan ambil hati sangat
Janganlah ambil hati sangat terhadap apa yang dikatakan oleh pasangan kita.  Memang pada masa itu kita sungguh terasa hati tetapi percayalah lama-kelamaan sebenarnya hal itu tidaklah menjadi isu.  Sebaliknya kita yang perlu bersabar.  Kerana ada kemungkinan pada masa-masa tertentu kita juga ada sebut sesuatu yang menyakitkan hati pasangan kita.


Rasanya cukuplah dulu 3 tips yang diberikan.  Yangbaik bukanlah pakar motivasi tetapi yang ditulis ini adalah berdasarkan pengalaman dan pengetahuan cetek yang tidak seberapa ini.  Semoga tip ini mampu memberikan kebaikan dan andanya tidak baik jadikan sempadan.

Sekian.

sekadar mencelah bila nuffnang tarik status glitterati

As salam
 
 
Hari ini, baru masuk hari ke-5 yangbaik tak update blog dan baru nak update, kira baru empat hari lah yer.  Bukan malas nak update atau tak ade cerita, tetapi disebabkan banyak sangat cerita sampai tak tau mana satu nak buat cerita kat blog nih... sudahnya langsung hilang cerita melayang-layang macam layang-layang putus tali.
 
Al kisahnya, walaupun empat hari tak update blog tetapi selalu juga singgah kat nuffnang tinjau perkembangan status dan apa-apa yang ditawarkan.  Seperti satu kejutan juga, 2 hari lepas ada rakan blogger buat post pasal status glittterati nya yang tiba-tiba dah hilang. 
 
 
 
 
 
Jadi semalam (4/9) yangbaik pergi le ke Nuffnang dan eh.... status glitterati dah hilang juga.  Malas betul nak layan ... lantaklah.  Tetapi yangbaik tau NUffnang bukanlah dengan sengaja menarik status glitterati tu kan... mungkin jga sebab diaorang sedang update status kot... dan inilah hasilnya, hari ini status glitterati yangbaik telah dikembalikan.  Terima kasih nuffnang.  Cuma nak tahu dalam tempoh kehilangan status glitterati tu ada ganti rugi tak.. macam ada rugi banyak la pulak... memang tak nampak tapi kesannya mungkin ada kan.... mana tau dikemudian hari.
 
Tiba-tiba la pulak blogger yang tak hengat ni nak menceceh pasal glitterati... apa hal nko... sihat?  yangbaik sihat jer... sebab tu masih boleh menceceh kat sini... bila tiba masa dok dalam labour room ni... tak dapatlah nak update kan... sementara masih ada masa ni... menceceh jer dulu.
 
Sekian dulu untuk hari ini... kalau ada sumur di ladang boleh saya membasuh kaki, kalau ada umur yang panjang boleh saya update lagi...
 
'suka duka pentas dunia'
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...