FOLLOWER

10 September 2012

Suami meragam ketika isteri hamil

As salam,

 
Bukan sahaja suami malahan satu keluarga meragam dam buat hal bila isteri hamil.  Mana tidaknya mereka semua turut menanggung alahan.  Dah di penghujung ni... lagi kesian kat anak yang kecil nak dukung pun dah tak larat.
 
Kalau kat ayahnye lagi le kesian... saban hari dok mengadu lenguh pinggang rasa macam nak tercabut, lenguh kaki, loya nak muntah (aih... tak habis lagi?), nak demam le macam-macam.  Bila pi klinik, buat pemeriksaan doktor kata okey jer.  tekanan darah okey... semua okeh... doktor memahaminya... kesian kan encik suami.  Memang begitulah lazimnya.  Selalunya dah dekat-dekat sambil tunggu hari ni, lagi kuat ragamnya.  Nak simpati ker nak kata ' rasakan'?  Heeeiii.... tak patut.  Memang simpati tetapi dah nak terkena kat dia macam mana nak kita nak ambil.  Biasanya bila dah bersalin esok esok sihat lah dia... bak orang Perak kata 'mengoncah' le... boleh le bergaya semula. 

Teringat dulu encik suami memang tak suka makan asam, tetapi sekarang dia pulak yang lebih siap beli buat stok lagi. 
 
Itu baru sebahagian dari cerita encik suami, belum lagi cerita bab anak-anak yang dok asyik meragam jer... pening kepala... sabor jer...
 
 
 
'suka duka pentas dunia'
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...