FOLLOWER

26 November 2012

Sedar atau tidak

As salam,






1.  ramai orang suka berkawan dan bercerita.  maka dengan itu facebook adalah medan yang popular untuk melaksanakan hobi itu.

2.  ramai orang juga ada facebook dan twitter dan tak kurang juga blog.  semua itu medan untuk bercerita dan mencari kawan juga dengan agenda yang tersendiri sama ada untuk popular atau sekadar meluahkan rasa hati dan perasaan yang tersimpan.

3.  gangguan pada notebook ini menyekat hasrat hati yang terpendam... tengok...

4.  kembali ke jalan cerita asal...  ada juga dikalangan orang ramai yang bekerja... dan hobi serta minatnya itu mengganggu masa kerja... aye?  tidak lah sebab sekarang ni sedang bercuti... ganggu juga sebab tujuan cuti adalah untuk berehat tapi online pulak...hmmm

5.  sedar atau tidak semasa kita online kita sebenarnya sedang dipantau... jika tidak oleh bos oleh kawan bos atau gundik bos (gundik?  ... orang suruhan atau orang harapan bos). 

6.  online semasa waktu kerja adalah sangat tidak sesuai jika ianya untuk tujuan peribadi dan bukan kerana urusan rasmi...


aduss... pedasnya...

Peluang memajukan diri

As salam,





1. Tidak mudah mendapat peluang untuk memajukan diri.


2. Tidak semua orang berpeluang memajukan diri dan tidak juga semua mampu menggunakan peluang memajukan diri dengan sebaiknya.


3. Peluang yang diberikan bukan percuma sebaliknya harus dibayar dengan usaha dan pengorbanan.


4. Bila dah dapat peluang jangan salah guna dan jangan sesekali merendahkan orang lain yang tidak dapat peluang atau tidak guna peluang yang diberikan.


5. Kita biasa dengar atau baca peluang yang diberikan bukan selalu tetapi bila datangnya kadang-kadang tanpa disedari hanya setelah peluang itu pergi baru perasan.


6. Peluang juga seringkali tidak datang bergolek sebaliknya harus dicari dan dikejar.


7. Namun tidak semestinya peluang yang dihulur itu sesuai dengan keupayaan kita dan dengan itu harus teliti dalam setiap peluang yang tiba.

Sekian.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...