FOLLOWER

1 Disember 2012

Bukan Kerana ADAM DAN HAWA

As salam,


Kredit gambar kepada Cerita Master.  Terima kasih
 
Drama Adam & Hawa khabarnya disiarkan setiap hari Jumaat malam Sabtu di TV3.  Kalau tak silap sebelum ni pernah disiarkan oleh ASTRO. 
 
Seingat aye lah... tak pernah tengok lagi drama ADAM DAN HAWA.  Kadang-kadang terfikir juga bila masa nak tengok semua drama Melayu di kaca tv dengan kesibukan mengurus rumah tangga ... banyak sungguh yang nak dibuat.
 
Seronok baca cerita rakan-rakan blogger dan juga di facebook mengenai pengalaman mereka menonton Drama Adam & Hawa.  Ada bab yang sedih dan gembira.  Cuma mungkin juga aye ni 'tiada perasaan' kot, sebabnya bila tengok drama Melayu ni... tambahan cerita cinta tak berapa nak minat terutama bila bab putus kasih dan dendam kesumat... tak suka tak suka... mengapa harus setiap drama itu diselubungi perkara yang tidak elok dan tidak memuaskan hati... mestikah ada semua itu baru hidup boleh bahagia... oh!... baru tersedar itu semua lakukan dunia sahaja...
 
Tetapi sekarang ni banyak juga Drama Melayu seperti Cinta Itu Milikku... layan juga sesekali itupun jika tak berebut siaran dengan anak-anak...
 
p/s:  Malam ini perlawanan bola sepak antara Malaysia (Harimau Malaya) dan Indonesia (Garuda) bagi piala AFF Suzuki 2012.
MALAYSIA BERJAYA!!!
 
 
 
Kemaskini:  Harimau Malaya berjaya menewaskan Garuda dengan keputusan 2 berbalas 0.  Perlawanan yang penuh debaran!
TAHNIAH KEPADA HARIMAU MALAYA DAN SELURUH RAKYAT MALAYSIA.
LAGI SEKALI MALAYSIA BERJAYA!!!
 
 
 
 

Aduhai Sabtu yang bersepah

As salam,


Alahai! kertas kerja siapakah ini yang berserakan atas lantai... kenapa tak kemas lagi?

Tiba-tiba saja bila rumah bersepah macam ni... tak tau lah nak tulis apa kalau ikutkan nak buat 'wordless' saja, tetapi mana ada istilah 'wordless' untuk hari Sabtu.  Itu baru sepah kat tengah rumah belum tengok lagi kat bilik tengah.. yang penuh dengan mainan... entah apa la pulak cerita ...

Biasanya hari Sabtu kan hari yang gembira ... bagi sesetengah orang lah kan.  Mana tidaknya si ayah dan Dina Huda dah keluar berjimba... pelik lah amatnya kerana pada kebiasaannya Alif memang pantang nampak ayah bersiap dia dulu akan mengekor.  Memang misteri!



Inilah rupa otai yang punya angkara... habis berserakan ... mana-mana pun dia punya kerja, kemas di sini selerakkan di sana... lepas kena marah pura-pura nak tidur, minta susu , cari ayah ler... cari kakak ler... ada jer alasan... cubit kang!

Omaknya dah pusing kepala, mana tidaknya si Abid pula dah pandai nak minta di angkat di riba... huhuhu.  Mana satu nak buat ni... nak kemas rumah, nak makan, nak buat susu untuk tiga orang pulak tu... dan... nak update blog juga... wei..

Sabar lah... juga

Ketergelinciran atau perdebatan

As salam,





Tahukah Anda, apa yang menghancurkan Islam? Islam akan dihancurkan oleh ketergelinciran ulama, perdebatan orang munafik yang membawakan dalil dari al-Qur'an dan fatwa hukum dari orang-orang yang menyesatkan.
(Umar bin al-Khattab)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...