FOLLOWER

13 Disember 2012

Blogger Jutawan Satu Impian atau Realiti

As salam,

"Impian Seorang Blogger"

Bermula dari tidak tahu apa-apa mengenai blog.  Seketika buat-buat tidak tahu hanya setelah tersebar kononnya boleh buat duit dengan blog barulah terkial-kial nak buat blog.  Dari situ mula Simpan Impian untuk menjadi Blogger Jutawan walaupun sehingga kini masih lagi terkial-kial kemaskini blog.

Susunan blog pun tidak berapa mesra SEO.  SEO pulak?  Entah belum khatam lagi bab-bab mencari atau mendapatkan SEO yang mesra.  Sebaliknya masih lagi merangkak atau boleh juga dikatakan merayap.

Kekuatan semangat dan kesungguhan pastinya menjadi kunci kepada sesuatu kejayaan diiringi juga sudah pastinya dengan sokongan keluarga.  Bagi aye sendiri dalam masa terdekat ini memanglah tiada saudara mara atau rakan terdekat yang menjadi blogger tegar atau bakal menjadi Blogger Jutawan.  Mungkin juga ada tetapi tidak diwar-warkan... :)

Hanya yang pasti dalam dunia blog dan persahabatan di alam maya, tanpa kita sedari sebenarnya kita dikelilingi oleh Rakan Blogger  yang bakal menjadi Blogger Jutawan.  Memang benar ada di antara mereka yang langsung tidak pernah aye jumpa hanya kenal di alam blog sahaja.

Dalam tak disangka-sangka rupa-rupanya ada pakatan antara blogger INI dengan blogger INI  dalam mengeluarkan tajuk Blogger Jutawan.  Dan tanpa disangka-sangka tajuk ini juga secara kebetulan berkaitan pula dengan tajuk INI.  Memang secara kebetulan blog picisan ini pula tersangkut....ala-ala blogger jutawan pula (perasan sekejap).

... entah apa-apa ajelah...

Year End Giveaway By Cik Bunny

As salam,

Year End Giveaway By Cik Bunny

Secara tiba-tiba terpanggil pulak untuk meriahkan Year End Giveaway By Cik Bunny.  Dan... secara tiba-tiba jugalah terasa macam muda remaja belia pula.  Manakan tidak dah jadi mak budak pun dok sibuk nak join Giveaway.

Aye sertai giveaway ni atas jemputan Cik Bunny.  Terima kasih atas jemputan (sayang awak ketat-ketat - entah bahasa apa la pulak nih) Lama jugaklah dok fikir nak join ke tidak... untuk tidak mengecewakan Cik Bunny, dalam kesempatan yang masih bersisa ini aye join juga.  Bukan apa untuk memeriahkan YEG (Year End Giveaway) bukan YES (Year End Sale).  YEG tak perlukan duit cuma masa jer YES ni kalau tersilap langkah... habis simpanan untuk belanja sekolah anak-anak.

Hadiah untuk pemenang juga tidak kurang hebatnya.  Lihatlah...

Masih ada masa lagi, sila klik SINI untuk sertai.

Selamat!

Naiknya harga makanan

As salam,


Bukan gambar ini yang menyebabkan naiknya harga makanan sebaliknya ada sebab-sebab lain.

Antara penyebab kenaikan harga makanan adalah kerana kenaikan harga minyak, kenaikan bahan mentah, kenaikan kos sara hidup dan semuanya ada kaitan antara satu sama lain.

Walaupun bukan kehendak kita (pembeli/pengguna) tetapi semuanya adalah kerana kehendak peniaga.


Aku tidak suka menjadi seorang pedagang budak. Akan tetapi, menjadi pedagang budak lebih aku sukai daripada aku menimbun bahan makanan sambil menunggu naiknya harga yang memberatkan sesama muslim.
(Yazid bin Maisaroh)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...