FOLLOWER

17 Disember 2012

Awak | Jangan Berkecil Hati

As salam,


Entah mengapa saya gunakan gambar di atas dan saya bahasakan diri saya dan awak. Pelik?

Memang pelik kerana mungkin juga disebabkan dalam seminggu dua ini saya banyak 'menggedik' di dalam blog ini dan banyak juga saya menerjah ke blog-blog yang terpilih.  Percayalah itu semua atas kehendak saya sendiri dan bukan kerana dipaksa oleh sesiapa.

Tidak pula bermakna awak tidak boleh menjemput saya untuk menyertai awak atau mana-mana blog.  Ini adalah kerana tidak semestinya undangan yang diterima dapat dipenuhi.  Tentu ada kriteria-kriteria tertentu yang berkenan di hati maka dengan sendirinya tangan ini laju sahaja menjadi pengikut atau menyertai mana-mana pertandingan.

Saya harap awak dapat memahami saya dan tidak menuduh saya ini sombong.  Jika ada kelapangan saya akan melawat juga blog awak dari semasa ke semasa.

Buat masa ini berilah saya ruang dan peluang kerana tidak lama lagi saya sibuk dengan kerja saya dan mungkin sudah tidak banyak masa untuk 'menggedik' di sini bersama awak semua.

'suka duka pentas dunia'

Bermula semula

As salam,



Dah agak lama bercuti dan hari ini bermula semula kesibukan di meja ini.  Rindu.... Entah macam mana keadaan meja dan bilik sepanjang peninggalan puannya.

Bila dah lama tinggal kerja selalunya pada hari pertama perasaan agak kelam kabut sikit macam baru mula masuk kerja.  Nak mula dari mana, nak buat macam mana dan yang paling penting teguran... Senyum!!!


Rindu juga dengan tingkap ini dan bunga ini yang tertampal di langsir.  Adakah ia masih disitu atau sudah layu dan bertaburan ... Rindukan kehijauan di luar sana...sesekali terlihat kelibat 'orang muda' melalui jalan di sana dengan gelagatnya dan fesyennya yang tersendiri... hehehe... jaga-jaga ada memerhati... janganlah nak belek muka ke rambut ke atau tudung kat cermin tingkap neh... terkejut aye...


Paling pasti kenderaan ke pejabat.  Hari-hari akan dihantar oleh encik suami... ya betul aye tak pandai memandu kereta... fobia... dah cuba tapi hasilnya kurang memuaskan... banyak sangat halangan so berhenti di tengah jalan... isk isk isk... tu la pasal... memang tak boleh punya ma...


Pasti juga EGO yang tercalar ini akan turut menjadi kenderaan ke pejabat sekali sekala apabila tiba saatnya nanti... Bukan tak suka tetapi semangat ini perlu dipulihkan semula untuk menguji kelajuan dan kepantasannya di jalan raya.

Selamat bertugas!

*p/s:  selepas ini blog ini mungkin akan kesunyian kerana pemiliknya sudah kembali bertugas lantaran masa untuk berbloging juga akan terhad, namun akan cuba sedaya upaya untuk terus berkarya tanpa jemu.

Paling banyak

As salam,


gambar hiasan - koleksi peribadi


Sesuatu yang paling banyak memasukkan orang ke dalam surga adalah taqwa kepada Allah dan akhlaq yang baik.

(HR Tirmidzi)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...