FOLLOWER

23 Disember 2012

Segmen Review Sesama Blogger

As salam,




Masih sempat lagi untuk sertai Segmen Review Sesama Blogger anjuran puanbee.com ... last minit baru dapat info dari blog ciklaili.com.

alamak... kena ada pengenalan blog pulak... okeylah aye salin sebahagiannya dari catatan INI semoga boleh diterima.  Kalau tulis semula nanti jadi lain pulak jalan cerita... kan dah bercanggah pulak... sat kata lain sat lagi kata lain pulak.

1.  Mengenai blog ini (yangbaik)

Selain daripada kisah kehidupan sendiri, kekosongan cerita di blog ini turut diisi dengan mutiara kata, kehidupan insan dan makhluk sekitar (flora dan fauna) serta giveaway dan contest.  Sesekali ada juga tercatat di sini cerita berkaitan pendapat, pandangan dan kritikan yangbaik terhadap sesuatu isu dan juga perasaan mengenai sesuatu kejadian yang lazimnya dalam keadaan tertentu masa, tempat dan nama dirahsiakan (untuk tidak mengaibkan).


Blog ini sesekali akan menceritakan kisah anak-anak seramai 4 orang berumur 3 bulan, 2 tahun, 6 tahun dan 7 tahun (umur anak2 pada tahun 2013).

Nak dedahkan UV/PV?  Oh tidak! Bukan tidak mahu tetapi segan sangatlah dengan puan bee. UV/PV blog ni nak kata rendah tu tidaklah sangat sesekali tu tinggi sikit jer cuma belum lagi mencecah angka 1k.

2.  Mengenai blog puanbee.com

Aye baru saja mengenali dengan lebih dekat blog ini.  Sebelum ini biasanya cuma singgah sekali lalu bak sekilas ikan di air tenang jer.  Tak banyak yang dapat diperkatakan ianya memang terbaik kerana nampaknya banyak info dan aye suka.


3.  Mengenai lensablogger.com


Baru juga menjumpainya... aduh... sungguhlah aye ni ketinggalan.  Susunan menarik dan kemas serta tersusun serta disulami dengan kisah-kisah artis dan juga isu-isu semasa.


Maaf lah tak dapat nak komen panjang lebar.  Belum lagi kenal sepenuhnya.  Bak kata artis Malaysia sekarang "Baru nak mengenal hati budi" dan mendalami apa yang terkandung di dalamnya... ayat skema kan?...

Cukup dulu kot... hari dah larut malam nie... esok nak kerja pulak... 




Sebelum tu diucapkan selamat maju jaya kepada puanbee.com semoga impiannya untuk memperolehi iPhone 5 tercapai.  Good luck!


" Segmen review sesama blogger ini di anjurkan oleh Puanbee.com dan kerjasama antara Lensablogger.com  , Pondokkecil.com ,  Servis Tempahan Design  ,Anarm.net  , PaPaMifz.com , Ciklaili.com  ”




Lawatan ke Mydin dan Agro Mall di RTC Gopeng

Lawatan ke Mydin dan Agro Mall di RTC Gopeng


Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Ini adalah gambaran di dalam salah satu blok bangunan di RTC Gopeng.  Dirakam ketika Karnival Pengajian Tinggi anjuran KPT pada 16 - 19 Februari 2012.  Sungguh banyak kejadian yang tersembunyi di sebalik karnival berkenaan.  Tak kiralah kepada penulis ini ataupun pengunjungnya.

Itu dulu.  Sekarang ni pemandangannya sudah berubah.  Kerana telah dijadikan Pasaraya Mydin.  Memang jauh berbeza di dalamnya.  Manakan tidak dahulu ia adalah ruang pameran semata-mata sekarang ni dah penuh dengan keperluan harian milik Pasaraya Mydin.  


Terdapat juga booth-booth kecil milik peniaga di luar pasaraya tetapi masih lagi bawah satu bumbung.  Rasanya aye tak perlulah nak promote sangat pasal Pasaraya Mydin ni... sebabnya memang dah ramai pengunjung.  Sebesar-besar tempat letak kereta kat RTC tu memang sentiasa penuh.

Berkenaan dengan harga ... kalau dalam pasaraya Mydin tu memang lah semua orang dah tahu harganya macam mana... harga biasa bagi pasaraya borong.  Tetapi harga bagi barang yang dijual di booth rasanya macam mahal sikit... mungkin sebab sewa booth yang tinggi hingga mempengaruhi harga.

Eh.. bercerita panjang lebar ni... mana gambarnya?  Takder... memang tak nak tangkap gambar kat situ, tak nampak lokasi yang berkenan di hati (yang sebenarnya segan nak keluarkan handphone... aye guna handpone jer untuk tangkap gambar sedangkan orang lain siap bawa Canon DSLR lagi... huhuhu...)

Buat masa ini itulah dulu cerita hujung minggu ini di Pasaraya Mydin RTC Gopeng.  

Esok dah nak kerja, baby Abid ni... asyik merengek jer...sabar lah juga



Segera kembali jangan lari

As salam,




Mukmin sejati bukanlah mukmin yang tidak pernah bermaksiat kepada Allah.
Akan tetapi, mukmin sejati adalah mukmin yang apabila bermaksiat kepada Allah maka ia bersegera untuk kembali dan bertaubat kepada-Nya.
(Sebagian Ahli Hikmah)
 
 
Kesimpulan:
Sebagai manusia biasa kita tidak lari dari melakukan kesilapan. 
Namun setiap kali berlakunya kesilapan seharusnya kita segera kembali ke jalan yang benar dan perbetulkan kesilapan yang mungkin tidak disengajakan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...