FOLLOWER

25 Disember 2012

CPUV terkini

As salam,



CPUV (Cost-Per-Unique-Visit) sehingga 25 Disember 2012:
  1. Tourism Australia mulai (8 November 2012) - jom melancung atau melanjutkan pengajian ke Australia, balik nanti bawa balik Correlle banyak-banyak, dengar khabar harganya murah di Australia sebab mugnya buatan China bukan dari Amerika.
  2. Standard Charted (mulai 21 November 2012) -  jom menyimpan untuk masa depan dan jaminan pendidikan anak-anak.
  3. Maxis Roaming (mulai 26 November 2012) - guna Maxis wireless broadband dengan kadar mulai RM48.00 sebulan.
  4. Pusat Pungutan Zakat (mulai 1 Disember 2012) -  sudahkan anda menunaikan tanggungjawab berzakat.
Nampaknya semua CPUV berkenaan agak lama juga bertapak di sini mudah-mudah akan lebih lama lagi dan lebih baik lagi jika dapat bertambah dan beranak-pinak.

Terima kasih Nuffnang.

'suka duka pentas dunia'


Bosan bila blog sepi

As salam,



Bosan dengan blog?  Kenapa pula nak bosan. Blog kan tempat untuk mencari ketenangan.  Tajuk kat atas memang tak berapa sesuai sebab hari ni kan hari cuti.  Cuti umum pulak tu... seperti lazimnya pada hari cuti macam ni kebanyakan orang akan berehat bersama keluarga dan jarang-jarang sangat yang online ...

Walaupun hari ini sehari saja cuti umum tetapi sejak dari semalam (Isnin) dan hari Jumaat juga dah ramai yang mula cuti, ada yang nak menghabiskan cuti dan tak kurang juga yang ambil kesempatan untuk membeli kelengkapan dan peralatan persekolahan anak-anak.  Dah macam cuti nak raya pulak... ofis pun lengang jer...

Bukan sahaja ofis yang sunyi sepi... blog pun sunyi jugak.  Tapi itu cerita untuk cuti hujung minggu lepas dan harapnya bukanlah untuk cuti akan datang....

Entahlah... sambil mengadap anak-anak melayan makan minum tengahari (ayahnye yang layan).  Umi pulak dok sebok ngan blog....

Mereka okey jer bila ada ayah semuanya okey....




Suara anak ibu

As salam,





Diceritakan bahwa pernah suatu hari, Ibnu 'Aun al-Muzani dipanggil oleh ibunya, maka ia pun menjawabnya dengan suara yang lebih keras dari suara ibunya agar dapat didengar oleh sang ibu. Tak beberapa lama kemudian, Ibnu 'Aun tersadar atas apa yang baru saja ia lakukan. Ia pun menyesalinya dan segera memerdekakan dua orang budak yang ia miliki.

()
 
Kesimpulan:
Sungguh kadang-kadang tidak sengaja tertinggi suara dengan Ibu.  Mudah-mudahan ibu tidak tersinggung.  Tinggi suara bukan kerana marah atau tidak suka tetapi supaya ibu dapat dengar dengan jelas.
 
Sebagai Ibu, kita juga kadang-kadang mungkin juga akan terasa hati dengan sikap anak-anak.  Itulah kita manusia biasa. 
 
Semoga anak-anak menjadi insan yang berguna dan diberkati Allah dunia dan akhirat.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...