FOLLOWER

12 Januari 2013

Doa Penenang Jiwa

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Doa Penenang Jiwa


Seringkali kehidupan dan perjalanan hidup seharian terganggu bilamana jiwa tidak tenang. Seringkali juga tidak diketahui punca sebenar mengapa jiwa tidak tenang.  Mungkin juga dalam tidak sedar kita telah melakukan kezaliman kepada orang lain atau makhluk Allah yang lain.  Semoga kita terhindar dari semua kezaliman dan tipu helah.


Doa Penenang Jiwa
Doa Penenang Jiwa


Ya Allah, sesungguhnya aku orang yang tidak berupaya maka tolonglah aku dan teguhkan hatiku yang hancur, dan kumpulkan ikatanku yang berselerak.  Sesungguhnya Engkau Tuhan yang menyempurnakan sesuatu dan aku adalah hamba yang sangat berhajat dan sempurnakanlah semuanya dan cukuplah dengan Allah menjadi pelindung.  Dan memadai dengan Allah menjadi penolongku.  Sesungguhnya menyekutukan Allah itu adalah satu kezaliman yang besar, dan Allah tidak mengkehendaki seseorang melakukan kezaliman. Tersekatlah apa jua tipu helah orang-orang zalim, dan segala puji bagi Allah Tuhan seluruh alam

Doa di atas dipetik dari nota seminar bertajuk "Wanita Yang Disayangi , Disegani dan Dirahmati". Diterbitkan semula untuk dikongsikan bersama semua, semoga bermanfaat. 

'Rumahku Syurgaku'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...